۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۲۹۴
رئیس حوزه های علمیه پاکستان:

عقب نشینی از گوشه و کنار جهان نشانه افول آمریکا است

عقب نشینی از گوشه و کنار جهان نشانه افول آمریکا است
آیت الله نجفی تاریخ ظلم و ستم را بسیار قدیمی دانست و گفت: عقب نشینی آمریکا از گوشه و کنار جهان نشان از افول این ابرقدرت استعماری است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس حوزه های علمیه پاکستان و از علمای بزرگ این کشور در همایش روز گذشته که در شهر لاهور پاکستان برگزار شد، عقب نشینی آمریکا از گوشه و کنار جهان را نشان از افول این ابرقدرت استعماری دانست.

وی با بیان این که خداوند متعال در خلقت انسان ها و نعمت هایی که به او عطا کرده است نشانه های وجود و قدرت خود را گذاشته است، ابراز داشت: عقل بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال برای انسان ها ارزانی داشته، انسان به وسیله آن مدارج علمی را طی می کند، رشد می کند و در جهان قدرتمند می شود.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که اگر انسان نعمت های خداوند متعال را در راه غلط استفاده کند با عذاب الهی روبرو خواهد شد چون منبع و اصل قدرت از آن خداوند کریم است، اظهار داشت: چنانکه در آیه ۲۶سوره مبارکه آل عمران ارشاد فرموده است: قُلِ اللَّهُمَّ مالِكَ المُلكِ تُؤتِي المُلكَ مَن تَشاءُ وَتَنزِعُ المُلكَ مِمَّن تَشاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشاءُ ۖ بِيَدِكَ الخَيرُ ۖ إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ (بگو: «بارالها! مالک حکومتها تویی؛ به هر کس بخواهی، حکومت می‌بخشی؛ و از هر کس بخواهی، حکومت را می‌گیری؛ هر کس را بخواهی، عزت می‌دهی؛ و هر که را بخواهی خوار می‌کنی. تمام خوبیها به دست توست؛ تو بر هر چیزی قادری.)

وی افزود: دورانی مسلمانان بخاطر تسلط علمی و دانش خود بر جهان حکومت می کردند و برجهان سیطره داشتند، اما بخاطر اشتباهات خود دچار افول شدند و تا زمانی آمریکا نیز ابرقدرت جهان به حساب می آمد اما امروز همه شاهد عقب نشینی او از گوشه و کنار جهان اند که این نشان از افول آمریکا و این قدرت استکباری است.

آیت الله نجفی با تاکید به این که از بین عموم مردم نیز جایگاه سرمایه داران و قشر ضعیف عوض می شود، ثروت مند فقیر و فقیر ثرومند می شود، گفت: افراد پس از رسیدن به ثروت و دولت احترام والدین را فراموش می کنند و صله رحم را قطع می کنند، در نتیجه با خشم و عذاب الهی روبرو می شوند و داشته های خود را از دست می دهند./988/

ارسال نظرات