۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۱۳۰۸

برگزاری همایش «اسطوره‌های صبر و مقاومت» در آستان حسین بن موسی الکاظم طبس

برگزاری همایش «اسطوره‌های صبر و مقاومت» در آستان حسین بن موسی الکاظم طبس
خراسان جنوبی ـ همایش اسطوره‌های صبر و مقاومت ویژه مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس در همایش اسطوره‌های صبر و مقاومت ویژه مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در عصر حاضر معجزه‌ای است که تحلیلگران جهان از تفسیر آن عاجز هستند.

وی بیان کرد: عظمت امروز حادثه کربلا، مدیون تعبیر ارزش‌های آن توسط حضرت زینب کبری(س) و بازماندگان واقعه کربلا است و انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورای حضرت امام حسین(ع) است و استمرار آن در دست اسطوره‌های صبر و مقاومت که همان مادران، خواهران، همسر و خانواده شهدا است.

امام جمعه طبس به سخنرانی مجازی رهبر معظم انقلاب اسلامی با جاماندگان اربعین خاطرنشان کرد: تبیین انقلاب حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا توسط خواهر گرامیشان حضرت زینب کبری(س) و زنان و دختران کربلا، چراغ راه ما را در این مسیر روشن کرد.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: شهدا رفتند تا با اندیشه‌هایشان اسلام احیا شود همان گونه که حضرت امام حسین(ع) ناجی اسلام و دین بود، شهدا نیز انقلاب اسلامی را از گزند دشمنان محفوظ کردند.

امام جمعه طبس در این مراسم ضمن تسلیت ایام غم و حزن ماه صفر و ارتحال علامه حسن‌زاده آملی بیان کرد: طبق احادیث و روایات از دست دادن عالمان دینی رخنه‌ای جبران ناپذیر در جامعه است که هیچ چیز جای آن را نمی‌تواند پر کند.

وی افزود: عالمان ستارگان درخشان آسمان هدایت بشریت هستند که فقدان آنها جبران ناپذیر است و علامه حسن‌زاده آملی حق هدایت به گردن همه ما دارد.

حجت الاسلام محمدی اذعان داشت: علامه حسن‌زاده آملی در میدان عمل بسیار کاربردی، متواضع، مهربان و اخلاق مدار بود و در تمامی علوم نیز صاحب نظر بود و عالمان دینی نگهبانان عقاید و ایمان مردم در برابر هجوم دشمن هستند و علامه حسن‌زاده آملی به حق یکی از این نمونه‌ها بود.

در پایان این همایش از بانوان امدادگر دوران دفاع مقدس و برگزیدگان مسابقات هنری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود تجلیل شد./1400/د101/

ارسال نظرات