۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۹۱۳۲۰

کجا گنج پیدا می شود؟

کجا گنج پیدا می شود؟
مکان‌ های زیادی در سراسر دنیا هستند که شایعه شده گنجینه‌ های گران قیمتی در آنها مدفون شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، تنها در کلمه «گنجینه» یک جهان پر از خیالات و افسانه‌ها وجود دارد. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما شکار گنج و جست و جو برای آن در برخی مناطق یک فعالیت محبوب تلقی می‌شود و عده‌ای هنوز هم جانشان ر ا برای دستیابی به گنجینه‌های پنهان از دست می‌دهند. به ویژه در مکان‌هایی مانند جزیره Oak واقع در نوا اسکوشیا کانادا که شایعه شده می‌توان در آنجا «تابوت عهد» و «جام مقدس» را در آن پیدا کرد. گنجینه‌هایی که ظاهرا توسط شوالیه‌های معبد در آنجا دفن شده است.

تلاش‌های زیادی برای یافتن این اقلام و همچنین گنج‌های دزدان دریایی و حتی نسخه‌های خطی آثار شکسپیر انجام شده است که تصور می‌شود آن‌ها نیز در جایی در این جزیره پنهان شده اند. هیچ یک از این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسیدند و فقط آثاری متفرقه و بی ارزش را نصیب شکارچیان گنج کرده است، اما این موضوع باعث نشده هیجان ماجراجویی‌ها کم شود.

در این فهرست گنجینه‌های گم شده در سرتاسر جهان و مکان‌هایی که شایعه می‌شود می‌توان در آن‌ها گنجینه‌هایی را کشف کرد آشنا خواهید شد. گنج‌های افسانه‌ای که هنوز منتظر جویندگان هستند.

الماس فلورنتین

الماس فلورنتین که به رنگ زرد روشن است، زمانی بخشی از جواهرات تاج اتریش و افتخار خانواده مدیچی بود. اگرچه این الماس بعد از آنکه توسط سربازی از بدن بی جان شارل یکم ربوده شد تنها به ارزش ۲ فرانک به فروش رسید، ارزش آن در دوره معاصر حدود ۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این الماس دارای ۹ گوشه است که با دقت تراشیده شده و منشا آن از هند است. بعد از اینکه این الماس توسط سرباز مذکور فروخته شد، دست به دست و در نهایت در وین به عنوان بخشی از جواهرات تاج اتریش به نمایش گذاشته شد.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

این سنگ در اکتبر سال ۱۹۱۸ به همراه تاج الماس ملکه الیزابت، انگشتر، گردنبند و جواهرات که ارزش زیادی داشتند به سرقت رفت. شایعات زیادی مبنی بر قاچاق این الماس به آمریکای جنوبی وجود داشت و شایعات دیگر حاکی از این بود که این گوهر دوباره تراشیده شده یا حتی به الماس‌های کوچکتر تبدیل شده و در بازار بین المللی الماس فروخته شده است. نمی‌توان گفت که این الماس اکنون در کجا قرارداد، اما جستجو برای یافتن آن در ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

طلا‌های جسی جیمز

جسی جیمز آدم خوبی نبود. او به همراه برادرش فرانک، اقدامات وحشتناکی انجام دادند و در قتل عام سنترالیا که در سال ۱۸۶۴ رخ داد شرکت کردند. هنگامی که جنگ داخلی به پایان رسید، این دو برادر اقدامات مجرمانه‌ای مثل دزدی قطار و حتی بانک‌ها را در غرب میانه انجام می‌دادند. در نهایت برای دستگیری جسی پاداش گذاشته شد و یکی از اعضای گروهش او را با یک گلوله به قتل رساند.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

البته با وجود همه کار‌های وحشتناکی که جسی جیمز در زندگی انجام داد، او پس از مرگ تا حدودی به یک شخصیت قهرمان تبدیل شد و بسیاری او را با رابین هود مقایسه کردند. گفته می‌شود جسی جیمز بخشی از آنچه را که دزدیده بود در تپه‌های کیچی واقع در کوه‌های ویچیتا اوکلاهما دفن کرده است.مردم محلی و خارجی‌ها سال‌هاست که به امید دستیابی به طلا‌های جسی جیمز سعی می‌کنند نماد‌ها و سرنخ‌هایی که در سنگ‌های این منطقه حک شده است رمزگشایی کنند. تا اینجا هیچکس موفق نبوده، اما شکارچیان گنج هنوز امید خود را از دست نداده اند.

کشتی غرق شده سائو جوآئو

کشتی پرتغالی São João در هشت ژوئن ۱۵۵۲، در امتداد خط ساحلی بندر سنت جانز که امروزه به عنوان استان کیپ شرقی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود  غرق شد و ۱۰۰ نفر از ۶۰۰ سرنشین آن غرق شدند. ۵۰۰ نفر بازمانده، برای نجات دادن خود یک سفر طاقت فرسا را آغاز کردند، اما فقط ۲۱ نفر نجات پیدا کردند که ۱۴ نفرشان برده بودند این کشتی در زمان سقوط پر از محموله‌های سنگ‌های قیمتی بود که ارزش آن یک میلیون برآورد می‌شود.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

گفته می‌شود برخی از برده‌ها قبل از شروع سفرشان برای نجات یافتن، برخی از گنجینه‌های این کشتی را برای خود بردند. برخی ادعا کردند که مقداری مهره‌های چینی در سواحل نزدیک به کشتی پیدا کرده اند و ظاهراً بخش اعظم گنج هنوز زیر آب مدفون است.

گنج رود ایست

اچ‌ام‌اس هوسار، یک کشتی جنگی انگلیسی بود که در نوامبر ۱۷۸۰ قصد داشت از طریق رودخانه ایست به سمت رود آیلند برود. براساس شایعه‌هایی که مطرح شده در این کشتی، طلایی به ارزش حداقل ۴ میلیون دلار وجود داشته است. هوسار در تنگه جزر و مدی بین آستوریا و جزیره واردز، که به دروازه جهنم نیز معروف است، غرق شد. بازماندگان حادثه بعدا ادعا کردند که "گنج" قبل از غرق شدن کشتی به مقصد مورد نظر تحویل داده شده است. این امر دولت انگلیس را مجاب نکرد و آن‌ها سه عملیات جداگانه برای پیدا کردن لاشه کشتی اجرا کردند که در هر سه آن‌ها شکست خوردند.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

سرانجام نوبت به شکارچیان گنج رسید که با رفتن به اعماق آب‌های تاریک سعی کردند طلا پیدا کنند، اما به جز وسایل سفالی و دیگر وسایل کوچک، چیزی عایدشان نشد. لاشه هواپیما نیز هنوز کشف نشده است.

محموله ارزشمند واریاگی‌ها

وقتی در مورد موضوع گنج یابی صحبت می‌شود، ممکن است روسیه اولین مکانی نباشد که به ذهنمان بیاید، اما برخی از اقلام گمشده ارزشمند در این کشور وجود دارد که شکارچیان گنج از کشف آن‌ها بدشان نمی‌آید. این اقلام شامل کتابخانه ایوان و طلای ناپلئون می‌شود که گفته شده در دریاچه‌ای در قسمت غربی منطقه اسمولنسک غرق شده و امروزه بیش از ۲۸۰ میلیون دلار ارزش دارد.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

در ۷ اکتبر ۱۹۰۶ کشتی باری واریاگی‌ها در سواحل خلیج اوسوری در مکانی که امروزه به عنوان سرزمین پریمورسکی شناخته می‌شود، غرق شد. در آن زمان کمتر کسی به این کشتی و بارش اهمیت می‌داد، اما وقتی مالک کشتی از مقامات درخواست کرد ضرر این حادثه را جبران کنند توجه‌های زیادی به او جلب شد. تلاش‌های بعدی برای یافتن محموله این کشتی ابتدا با توجه به شروع جنگ جهانی اول و سپس انقلاب ۱۹۱۷ موفقیت آمیز نبود. با این حال، کسانی هستند که از یافتن این گنج دلسرد نمی‌شوند و هنوز به دنبال آن هستند.

بسیاری از گنجینه‌های گمشده هاوایی

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد
هاوایی علاوه بر اینکه مقصدی دیدنی برای تعطیلات محسوب می‌شود، طبق افسانه‌های متعدد محل مجموعه‌ای از گنجینه‌های مدفون نیز است. یکی از هیجان انگیزترین شایعات در مورد این مکان این است که در آرامگاه پادشاه کامهمه‌ها، که در سال ۱۸۱۹ درگذشت، لباس‌های نظامیانی که از پر‌های پرندگان در حال انقراض ساخته شده و انبوهی از سنگ‌های قیمتی ارزشمند در آن پنهان شده است. شکارچیان گنج هنوز این اتاق دفن را پیدا نکرده اند و برخی معتقدند ممکن است در غاری از جنگل‌های بارانی پنهان شده باشد.

طلای یعقوبی در Loch Arkaig

در لاخابر اسکاتلند مکانی به نام Loch Arkaig قرار دارد. برخلاف لوخ نس، کسانی که به اینجا سفر می‌کنند، به دنبال موجودات دریایی افسانه‌ای نیستند. در عوض شانس خود را در یافتن طلای گمشده یعقوبی که گمان می‌رود هنوز در آن منطقه پنهان هستند، امتحان می‌کنند. طلای یعقوبی مقدار زیادی سکه طلا بود که توسط اسپانیا برای تأمین هزینه قیام یعقوبی در اسکاتلند در سال ۱۷۴۵ ارسال شد. اسپانیا متعهد شد که حداقل ۴۰۰ هزار لیر برای حمایت از ارتش شورشیان در هر ماه ارسال کند و اولین کشتی در سال ۱۷۴۵ اعزام شد.

مکان‌هایی که شایعه می‌شود گنجینه گمشده در آن‌ها قرار دارد

در آوریل سال بعد، محموله‌ای بالغ بر یک میلیون و دویست لیر بارگیری شد. در مجموع، هفت صندوق طلای اسپانیایی خود را به اسکاتلند رساندند، اما زمانی که آخرین محموله بارگیری شد جنگ یعقوبی به پایان رسید و ارتش آن‌ها پراکنده شد. شش مورد از هفت صندوقچه به Loch Arkaig آورده و دفن شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات