۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۹۱۳۸۵
صفی الدین:

واردات سوخت از ایران، مقابله ویژه با تحریم آمریکا بود

واردات سوخت از ایران، مقابله ویژه با تحریم آمریکا بود
سید هاشم صفی الدین انتقال گازوئیل ایران از مسیر سوریه به کشورش را یک اقدام منحصر به فرد و ویژه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: انتقال سوخت ایران، گام آخر نخواهد بود و اقدامات زیادی در اختیار داریم که میتوانیم آن را انجام دهیم.

وی به مشکلات لبنان اشاره کرد و گفت که این کشور امروزه با چالش های زیادی از جمله مشکلات منطقه‌ای روبروست و برخی از لبنانی ها از این کلمه [چالش] بیم و هراس دارند، اما حزب الله همچنان به مسؤولیت خود در حمایت از لبنان، ملت و آینده آن متعهد است.

صفی الدین که در مراسم بسیج تربیتی حزب الله در شهر بنت جبیل سخن می‌گفت، تصریح کرد: هیچ مجالی برای توانمندی لبنان جز در سایه این که در معادلات منطقه‌ای قدرتمند باشیم وجود ندارد و سخن دیگری جز این مسأله هیچ ارزشی ندارد.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اقدامی جز توانمندی را اقدامی در راستای تسلیم شدن و عقب نشینی به سود اسرائیل دانست که از حضور و سلاح و مقاومت لبنان همچنان فریاد سر می‌دهد و دستآوردهای ما خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است.

صفی الدین بر ضرورت این که باید از جنگ تحریم‌های وضع شده علیه لبنان پیروزمندانه و عزتمندانه خارج شد، تأکید کرد که باید پا به مرحله و واقعیت جدیدی گذاشت.

وی موضوع ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به لبنان را نه تنها اقدامی جهت رفع کمبود سوخت این کشور دانست و گفت: این مسأله به موضوع دریاها و اقیانونس‌ها تعلق دارد و این که اسرائیل هیچ کاری نتوانست با نفتکش‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران به لبنان کند.

صفی الدین در بخش دیگری از سخنانش افزود: دشمن اسرائیلی به دنبال جنگ دریایی با حزب الله نیست، موضوعی که بیانگر نقطه ضعف اسرائیلی‌هاست، چرا که آنان به خوبی میدانند که برد موشک‌های ما به دورترین نقطه اراضی اشغالی فلسطین میرسند.

وی در ادامه افزود: همچنین اسرائیل خوب میداند که ما میتوانیم مانع از ورود هرکشتی به "عکا"، "حیفا"، تل آویو و هر بخش از اراضی اشغالی فلسطین شویم.

"محمود قماطی" عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان نیز شنبه گذشته در واکنش به انتقال سوخت از ایران به لبنان و رفع این مشکل گفت که محاصره لبنان تنها منحصر به سوخت و فرآورده‌های نفتی نیست، بلکه برای کاستن از درد و رنج مردم، محاصره غذا و دارو نیز در هم خواهد شکست.

سخنان صفی الدینی در حالی بیان می شود که روز سه‌شنبه کاروانی از تانکرهای حامل گازوئیل خریداری شده از ایران با عبور از مرز سوریه به سوی لبنان حرکت کرد.

یاد اوری می شود که چندی پیش نیز یک کاروان دیگر شامل ۱۰۴ تانکر حامل گازوئیل ایران از خاک سوریه وارد لبنان شده بود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چند روز پیش از رسیدن اولین نفتکش حامل فرآورده های نفتی از ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داده بود.

وی همچنین یکشنبه شب اعلام کرد که فرایند تخلیه محموله سوخت پایان یافته است.

نصرالله اعلام کرد که دومین نفتکش ایرانی ظرف چند روز آینده به بانیاس خواهد رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد مقدمات لازم برای ارسال سومین نفتکش حامل بنزین از ایران انجام شده است.

نصرالله اعلام کرده بود: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها تصمیم گیری خواهد شد./۹۸۸/

منبع: العهد و المنار

ارسال نظرات