۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۹۱۴۴۲
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

شهدا با خون خود بنیان های عزاداری را استحکام بخشیدند + تصویر

شهدا با خون خود بنیان های عزاداری را استحکام بخشیدند + تصویر
حجت الاسلام والمسلمین دومکی با اشاره به این که عزاداری پاکستان مدیون خون شهدا است، گفت: شهدا با خون خودشان بنیان های عزاداری در پاکستان را استحکام بخشیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشست کمیته برگزاری ششمین سالگرد شهدای حادثه شب عاشورا شب گذشته با ریاست حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در حوزه علمیه المصطفی خاتم النبیین(ص) جیکب آباد ایالت سنده پاکستان، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی با بیان این که ملت های زنده همیشه یاد و خاطره محسنین خود را زنده نگه می دارند، گفت: شهدای راه حق، خون خود را تقدیم راه عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالحسین علیه السلام نمودند، بنابراین بر ما واجب است که از آنها و فداکاری های آنها یاد کنیم و به آنها ادای احترام نمایم.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که دشمنان عزاداری امام حسین علیه السلام با وجود راه اندازی کشت و کشتار بی گناهان و ایجاد موج انفجار، در اهداف شوم خود به طرز فجیعی شکست خوردند و ناکام ماندند، افزود: امروز میلیون ها دوستداران اهل بیت رسول صل الله علیه و اله وسلم بدون ترس و خوف عشق و ارادت خود را با خیرخواه بشریت، نوه پیامبر اسلام(ص) حضرت امام حسین(ع) ابراز می کنند.

وی با تاکید به این که از این حادثه شش سال می گذرد اما هنوز دولت مرکزی و ایالتی در احیای حقوق ورثای شهدای و اجرای عدالت ناکام مانده اند، اظهار داشت: پس از گذشت شش سال امروز هم یاد و خاطره و زخم 28 شهید مظلوم حادثه شب عاشورا در دل ملت زنده است.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که بمناسبت ششمین سالگرد شهدای شب عاشورا راهپیمایی و کنفرانس عظمت شهدای برگزار خواهد شد و در آن بزرگ علمای کرام سخنرانی خواهند کرد گفت: بنده و دیگر اعضای مجلس وحدت مسلمین پاکستان به همراه ملت شهید پرور منطقه، در برگزاری یک مراسم با شکوه تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

یاد آوری می شود که در این نشست سیف علی دومکی عضو فعال مجلس وحدت مسلمین در منطقه جیکب آباد پاکستان، سید لعل شاه بخاری از روحانیون بزرگ پاکستان، نذیر حسین جعفری، وسیم لطیف مهر، سید کامران علی شاه، تنویر عباس بررو، سید شبیر علی شاه، الله بخش میرالی و ورثای شهدای حضور داشته اند./988/

ارسال نظرات