۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۱۵۱۵
رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی:

اربعین در تبیین خون شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است

اربعین در تبیین خون شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است
تهران ـ حجت الاسلام تقوی گفت: اربعین امام حسین (ع) یک جریان عاشورایی است و در طول تاریخ در تبیین خون مظلوم شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام سیدرضا تقوی امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد صاحب الزما (عج) ورامین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اربعین امام حسین(ع) یک جریان عاشورایی است و در طول تاریخ در تبیین خون مظلوم شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

وی افزود: اربعین یک فصل از تاریخ عاشورا و کربلا است، زیرا که پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش دشمن احساس پیروزی و غرور داشت به امید اینکه نام حسین(ع) را از صفحه روزگار محو کند در صورتی که کور خوانده بود و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.

حجت الاسلام تقوی جلوه گری نام حسین و یاران او را نتیجه حرکت عاشورا دانست و گفت: یکی از رموز کربلا، همراهی اهل بیت امام حسین(ع) درکنار ایشان بوده است و به این دلیل بود، که باید این اتفاقات برای مردم بازگو می‌شد و به نوعی این حادثه توسط اهل بیت وقتی بازگو شد در ذهن و دل مردم نشست تا زمان ما هم ادامه دارد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیروزی‌های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است و جبهه‌های ما همیشه از نهضت عاشورا الگو گرفته است.

وی با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: باید سیره پیامبر(ص) را که خود تفسیر قرآن است بشناسیم./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات