۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۱۶۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ظرفیت های مختلف وقف احیا شود

ظرفیت های مختلف وقف احیا شود
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، برضرورت حفظ، نگهداری و احیای موقوفات تأکید کردو گفت: بسیاری از ظرفیت های وقف احیا نشده اندکه بامدیریت و برنامه ریزی بایداقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی، صبح امروز در دیدار با مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه لرستان با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: وقف سبب لذت روحی و طهارت روح و صفای باطن می‌ شود و تعلقات مادی انسان را به دنیا کم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت وقف افزود: در جامعه تشیع و دیگر مذاهب  اسلامی احادیثی درباره‌ وقف وجود دارد که وقف را به‌عنوان احسان ماندگار معرفی کرده است.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و ادامه داد: کسانی که موقوفات را برای بهره‌برداری به مردم عرضه می‌کنند، در ظاهر به مردم خدمت می کنند و در باطن به خداوند خدمت می‌کنند، هر کس به مردم خدمت کند به خداوند خدمت کرده ‌است .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به آثار و برکات وقف و نقش آن در کاهش فشارهای اقتصادی  اشاره کرد و اظهارداشت: اگر درآمد وقف به درستی در جای خود هزینه شود برکات زیادی برای جامعه دارد.

وی بر ضرورت حفظ و نگهداری و احیای موقوفات تأکید و خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری موقوفات به‌عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی به‌عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و البته این حفظ و نگهداری متوجه همه مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر رسیدگی به وضعیت موقوفات بیان داشت: هنوز بسیاری از ظرفیت‌ موقوفات احیا نشده است که نیازند مدیریت است.

وی با بیان اینکه با مدیریت صحیح، احیا موقوفات و درست هزینه کردن درآمد موقوفات باید جلوی دلسرد شدن مردم نسبت به عمل وقف گرفته شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وق در کنار قرض‌الحسنه، زکات و خمس سبب رشد جامعه در زمینه های مختلف می شود./9451/پ۲۱۰/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات