۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۹۱۶۶۳
رئیس حوزه های علمیه پاکستان:

تامین حقوق و نیازهای اساسی مردم وظیفه اصلی دولت است

تامین حقوق و نیازهای اساسی مردم وظیفه اصلی دولت است
آیت الله نجفی در مراسمی تامین حقوق، نیازهای اساسی مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را وظیفه اصلی دولت دانست و گفت: ظالمان نسبت به اعمالشان پاسخگو خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید ریاض حسین نجفی رئیس حوزه های علمیه پاکستان در مراسم شب گذشته که در مسجد جامع علی(ع) حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور پاکستان برگزار شد، از دولت پاکستان خواست که به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی مردم کشور رسیدگی کند و الا حق اداره کشور را ندارد.

وی با بیان این که قیامت قبل از ظهور امام زمان(عج) و قیام دولت عدل جهانی، نخواهد آمد، ابراز داشت: ظالمان زمان هنگام ظلم و ستم فراموش می کنند که با مرگ روبرو خواهند شد و باید پیش خداوند متعال نسبت به اعمال خودشان پاسخگو باشند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که خداوند متعال با ارسال رسل، انتصاب ائمه طاهرین علیهم السلام و نزول قرآن کریم بر بندگان خود منت نهاده است، ادامه داد: قرآن تنها کتابی در جهان است که امروز نه فقط مسلمانان بلکه پیروان دیگر مذهب نیز از این کتاب استفاده می کنند و نظریه های علمی آن را مورد بحث و بررسی و تفحص قرار می دهند.

وی با تاکید به این که امام زمان(عج) آخرین حجت خدا در زمین هستند و تا زمانیکه که ایشان ظهور نکنند و دولت عدل جهانی را قائم نکند، قیامت نخواهد آمد، تصریح کرد: در دوران حاضر وظیفه هر شیعه این است که برای تعجیل فرج آن امام عزیز(ع) دعا کنند و تا طومار ظلم و ستم و استکباران جهانی درهم پیچیده شود.

آیت الله نجفی در ادامه سخنان خود به تامین حقوق، نیازهای اساسی مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را وظیفه اصلی دولت دانست و گفت: امام علی علیه السلام همواره به خلیفه زمان عمر ابن خطاب گوشزد می کرد که اگر در دواران دولت تو بر کسی ظلمی شود تو پیش خداوند متعال پاسخگو خواهی بود./988/

ارسال نظرات