۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۹۱۶۷۵

پیش بینی آب و هوا در روزهای آینده

پیش بینی آب و هوا در روزهای آینده
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با اشاره به نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی، گفت: پنجشنبه (۱۵مهر) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است.

وی افزود: همچنین بعداز ظهر امروز در ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست. طی روزهای جمعه و شنبه (۱۶ و۱۷ مهر) بارش پراکنده در سواحل شمالی و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت. یکشنبه و دوشنبه (۱۸ و ۱۹ مهر) بارش خفیف باران فقط در گیلان و شرق اردبیل رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

ضیائیان ادامه داد: لازم به ذکر است در روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز روند کاهش نسبی دما حاکم است که از روز یکشنبه در نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ مهر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۷مهر) صاف تا قسمتی ابری و با وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات