۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۹۱۷۰۱

اعطای زمین رایگان در دولت سیزدهم

اعطای زمین رایگان در دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تسهیلات مناسبی برای تولید مسکن در قانون جهش تولید برنامه‌ریزی شده است از سرعت گرفتن تکمیل وتوسعه بنادر جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان بوشهر و در بازدید از کریدور جنوب کشور، اعلام کرد: از جاده عسلویه در استان بوشهر که بخشی از کریدور جنوب کشور است و برای اقتصاد دریا بسیار مهم و حیاتی است بازدید شد. 390 کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر است که عمده طول کریدور به طول 270 کیلومتر به اتمام رسیده است و باقیمانده کریدور پیشرفت مناسبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی هایی که انجام شده است این بخش از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور طی زمانبندی مناسب به اتمام برسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به بازدید از روند توسعه بندر کنگان، اعلام کرد: روند توسعه بنادر جنوبی کشور در اولویت است. بر اساس گزارشی که از همکاران استان دریافت کردیم و همچنین اجرای پروژه‌ها شاهد هستیم که پیشرفت پروژه‌ها با حدود یکسال و نیمی که از آغاز آنها می‌گذرد، روند مناسبی دارد.

قاسمی از تخصیص منابع مناسب برای تکمیل بندر کنگان خبر داد و گفت: مقرر شد تا سازمان بنادر و دریانوردی، پیمانکاران و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه به آن سرعت بدهند تا پروژه از سرعت مناسبی برخودار شود و مردم بتوانند ازاین بندر به خوبی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مسکن و اجرای قانون جهش تولید که احداث چهارمیلیون واحد مسکونی برای چهار سال را در برنامه قرار داده است، اعلام کرد: احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در خصوص آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن انجام شد.

وی توضیح داد: برای آنکه طبق زمانبندی به انجام کار برسیم و با توجه به اینکه ساخت مسکن حداقل به دو سال زمان نیاز دارد، نیاز است تا دوم میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

قاسمی گفت: برای استان بوشهر هیچ محدودیتی وجود ندارد. به تمامی جوانان بوشهری و افرادی که در بوشهر صاحب خانه نشدندتوصیه می کنم تا حتما درسامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: اصولا در شهرهای کوچک 40 درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود. تسهیلات بسیار مناسبی در قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و ابلاغ کرده، پیش‌بینی شده است. همچنین خدماتی است که دولت به رایگان در اختیار مردم قرار می هد.

قاسمی با اعلام این مطلب که سامانه به زودی راه‌اندازی می شود، گفت: موضوع جهش تولید مسکن متقاضی محور است با توجه به تجربه های دریافتی از مسکن مهر و مسکن ملی در مناطقی مسکن احداث خواهد شد که متقاضی واقعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به  اینکه بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد، گفت: تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است و تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم کار را آغاز کنیم.

قاسمی درخصوص رونق بنادر استان بوشهر اعلام کرد: موضوع دریامحوری و اقتصاد دریا، موضوع بسیار مهمی در کشور است که اولویت دولت سیزدهم است تا در کنار توسعه اقتصاد دریامحوری به توسعه شهرها در کنار دریا اقدام کند. 

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به آن است تا اقتصاد دریا تقویت شود. برای دست یافتن به  این مهم اولا شهرهایی در کنار دریا احداث و توسعه پیدا می کند تا رونق اقتصادی رخ بدهد. ایجاد صنایع و زمینه های مختلف خدماتی در کنار شهرهای بندری از جمله برنامه‌هایی است که در دولت سیزدهم مورد توجه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات