۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۱۷۲۵
امام جمعه دامغان:

مطالبه گری مردم دامغان تا رفع مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ادامه می‌یابد

مطالبه گری مردم دامغان تا رفع مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ادامه می‌یابد
سمنان _ امام جمعه دامغان با قدردانی از دغدغه استاندار در زمینه مطالبات بحق مردم این شهرستان در بخش بهداشت و درمان برادامه یافتن این مطالبه گری تا رفع مشکلات تأکیدکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه باشکوه این هفته دامغان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی ره برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و یادآوری وقایع درس آموز شب "لیلة المبیت"، از تلاش‌ها و عزاداری‌های فعالان هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم در دو ماه محرم و صفر و به نمایش گذاشتن شور و شعور حسینی قدردانی کرد.

امام جمعه دامغان با بیان این‌که جامعه‌ای که دوماه محرم و صفر را پشت سرگذاشته باید با پیش از سوگواری‌های این دوماه متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: فلسفه عزاداری امام حسین (ع) تغییر در رفتار فردی و اجتماعی و حرکت در مسیر مکارم اخلاق است، هیئت‌ها نیز باید جهاد خدمت، گره گشایی از کار جوانان و رفع شبهات اعتقادی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ۱۸ تا ۲۴ مهرماه "هفته سلامت روان" گفت: با توجه به کاهش شدید صله رحم، مسافرت‌ها و مجالس در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا نگرانی‌هایی در زمینه سلامت روانی جامعه وجود دارد و مسئولان امر باید برای خارج شدن از این شرایط و ایام پسا کرونا برنامه‌های مدونی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان یادآور شد: از منظر اسلام و منطق دین و فرهنگ غنی ما، بهداشت روان یعنی ارتباط با خدا، " الا بذکر الله تطمئن القلوب "، فراموش نکنیم که بالاترین ذکر‌ها نماز است، اگر نگران بهداشت روانی جامعه هستیم، باید بستر‌های معنوی و فرهنگ نماز را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه دامغان در ادامه با مثبت ارزیابی نمودن نخستین سفر سیدمحمدرضا هاشمی استاندار جدید استان سمنان به این شهرستان، اظهار داشت: استاندار جدید سمنان را مدیری مردمی با روحیه‌ای جهادی یافتم و از ریاست محترم جمهور بابت انتخاب چنین استاندار انقلابی تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که استاندار سمنان در سفر به دامغان خود به آن اشاره کردند مشاهده دغدغه‌های اقشار مختلف مردم در زمینه بهداشت و درمان بود، ما نیز در نشست با ایشان مطالبات مردم را مطرح کردیم و در جریان بازدید از بیمارستان رضایی استاندار محترم برراه اندازی این بیمارستان با ۵۰ تخت طبق وعده‌های داده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کردند؛ بنده به مسئولان امر اعلام می‌کنم که مطالبه مردم شریف دامغان در زمینه مشکلات و کاستی‌های بخش بهداشت ودرمان این شهرستان تا زمان رفع دغدغه‌های بحق آن‌ها ادامه می‌یابد. /۹۷۷/پ۲۰۱/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
در احداث هر کارخانه‌ای بایدتدبیر ، دوراندیشی و نظارت دقیق کارشناسان وجود داشته باشد که خدایی نکرده از لحاظ زیست محیطی صدمه ای به مردم شهرستان وارد نشود.
0
0