۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۹۱۷۳۵
جنبش مقاومت اسلامی حماس:

حکم دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ علیه مقدسات فلسطینیان است

حکم دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ علیه مقدسات فلسطینیان است
جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی علیه «مسجدالاقصی» به مثابه اعلام جنگ علیه مقدسات فلسطینیان است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص مجاز دانستن برگزاری مراسم ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

به گزارش فلسطین الیوم، حماس در بیانیه خود تأکید کرده است: تمامی پیامد‌های ناشی از تصمیم ظالمانه اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی متوجه این رژیم خواهد بود. این حکم تجاوز آشکار علیه مقدسات دینی فلسطینیان است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی به مثابه اعلام جنگ علیه مقدسات دینی فلسطینیان است. این حکم زمینه ساز تسریع در اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین هشدار داد که هرگونه برپایی مراسمات ویژه شهرک نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی موجب انفجار اوضاع خواهد شد و شهرک نشینان پیامد‌های چنین اوضاعی را متحمل می‌شوند.

پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی به مثابه تقسیم مکانی مسجدالاقصی و یهودی سازی آن است. این اقدام از دیدگاه اتحادیه عرب محکوم است.

دبیرکل اتحادیه عرب ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را عامل وخامت بیشتر اوضاع دانست. وی تاکید کرد ادای مراسم ویژه صهیونیست‌های شهرک نشین در مسجدالاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

چندی پیش هم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های مجاز دانستن حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی برای برپایی آداب و رسوم خود هشدار داد. در این بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی باطل است و ملت فلسطین با تمام توان با هرگونه تلاش برای هتک حرمت به مسجدالاقصی مقابله خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی، زمینه را برای تجاوز‌های پی در پی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی فراهم می‌کند. گفتنی است، اخیراً دادگاه رژیم صهیونیستی در حکمی حق برپایی آداب و رسوم شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی را به رسمیت شناخته است./۹۸۸/

ارسال نظرات