۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۹۱۸۰۸
امام جمعه بابل:

واردات بی رویه، مانع بزرگی برای حمایت از تولید است

واردات بی رویه، مانع بزرگی برای حمایت از تولید است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی، واردات بی رویه و وابستگی به دیگران را سم مهلکی برای پیشرفت و توسعه کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه تولید کنندگان لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این اقدام مقام معظم رهبری و اجابت رییس جمهور، اقدام عملی حمایت از تولید داخل است.

وی با بیان این که واردات بی رویه مهم ترین عامل در جلوگیری از تقویت تولید داخل است، افزود: اگر واردات کالا در هر زمینه ای که مورد مشابه آن در کشور تولید می شود به طور کلی قطع شود به طور حتم شاهد تقویت تولید داخل خواهیم بود.

امام جمعه بابل با اشاره به این که متأسفانه در طول دهه های اخیر دو شرکت کره ای کل بازار کشور را به تصاحب خود در آورده بودند، خاطرنشان کرد: امروز ضروری است که از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت تولید داخل بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که تا زمانی که شاهد واردات کالا به کشور باشیم نمی توان امیدی به تقویت تولید داخل داشت، تصریح کرد: امروز بهترین راه تقویت تولیدات داخلی، حمایت از آن با قطع واردات به کشور است.

وی با اشاره به این که نباید به بهانه های واهی شاهد واردات کالاهای مشابه به کشور باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل عدم توفیق تولید کننده داخلی همین واردات بی رویه در طول سال های اخیر بوده است.

امام جمعه بابل با بیان این که ورود کالاهای خارجی به کشور اثرات فرهنگی نامطلوبی نیز بر خانواده ها داشته است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری خانواده ها و دختران جوان خرید لوازم خانگی خارجی را افتخاری برای خود و لوازم خانگی ایرانی را موجب خجالت و شرمساری می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که متأسفانه به دلیل بی توجهی به تولید داخل، بسیاری از کارخانه های قدیمی کشور در معرض ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفتند، بیان داشت: متأسفانه سیاست های غلط حاکم در این بخش تولید کننده داخلی را در ورطه نابودی قرار داده است.

وی با بیان این که در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید داخل باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رفع موانع تولید بهره گرفته شود، افزود: البته تولید کننده داخلی نیز باید در جهت افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود تلاش مضاعفی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه یکی از سیاست های قطعی دولت سیزدهم حمایت جدی از تولید داخل است، بیان داشت: با تلاش ها و اقدامات ارزنده دولت فعلی به طور حتم شاهد تقویت توان تولید داخلی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که وابستگی به دیگران سم مهلکی برای پیشرفت و توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف مهم دولت و مجلس کاهش وابستگی کشور به دیگران و تقویت توان و ظرفیت داخلی است./950/پ210/

ارسال نظرات