۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۹۱۸۱۵

مشارکت ۶۹ درصدی در رای‌گیری ویژه انتخابات پارلمانی عراق

مشارکت ۶۹ درصدی در رای‌گیری ویژه انتخابات پارلمانی عراق
کمیسیون انتخابات عراق از مشارکت بیش از دو سوم افراد واجد شرایط در رای گیری ویژه انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور خبر می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور شامگاه (جمعه) اعلام کرد که میزان مشارکت در رای گیری ویژه نیروهای نظامی و امنیتی، آوارگان و مهاجران و زندانیان در انتخابات پارلمانی زودهنگام، نزدیک به ۶۹ درصد بوده جایی که از مجموع یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۲۴ نفر واجد شرایط رای دادن در این فرآیند، ۸۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق با استناد به گزارش های دریافتی از دفتر انتخاباتی استان های مختلف این کشور، استان بابل با نزدیک به ۸۰ درصد و استان الانبار نیز با نزدیک به ۵۹ درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مشارکت در رای گیری ویژه انتخابات پارلمانی زودهنگام را به خود اختصاص دادند.

داده های کمیسیون انتخابات عراق همچنین از حضور سه هزار و ۸۷۷ ناظر و ۱۱ هزار و ۷۶۶ نماینده جریان های سیاسی مختلف در شعبه های اخذ رای و ثبت ۱۲ شکایت شامل شش شکایت در استان اربیل، دو شکایت در هر یک از استان های دهوک و دیاله و یک شکایت در هر یک از استان های بغداد و سلیمانیه در جریان فرآیند رای گیری ویژه انتخابات پارلمانی این کشور حکایت دارد.

یادآور می شود که فرآیند رای گیری ویژه در انتخابات پارلمانی عراق از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ عصر امروز به وقت محلی (۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در ۶۸۷ حوزه رای گیری شامل دو هزار و ۸۹۹ شعبه اخذ رای در استان های مختلف این کشور برگزار شد جایی که بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات، در مجموع یک میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۷ نیروی نظامی و امنیتی به استثنای نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی)، ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ آواره و مهاجر و ۶۷۱ زندانی، واجد شرایط رای دادن بودند.

این در حالی است که فرآیند رای گیری عمومی در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق نیز پس فردا (یک شنبه) در بیش از هشت هزار حوزه رای گیری شامل ۵۵ هزار شعبه اخذ رای انجام خواهد شد جایی که سه هزار و ۲۴۹ نامزد، ۱۰۹ حزب و ۲۱ ائتلاف بر سر ۳۲۹ کرسی مجلس نمایندگان این کشور به رقابت می پردازند و در مجموع نیز، نزدیک به ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری عراق (واع)

ارسال نظرات