۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۹۱۸۵۸

حجاب ضامن حیات و هویت دینی حکومت اسلامی

حجاب ضامن حیات و هویت دینی حکومت اسلامی
نشست علمی «بررسی ادله الزام اجتماعی حجاب از جانب حکومت اسلامی» به همت مدارس علمیه حضرت نرجس(س) و حضرت رقیه(س) کاشمر و الزهرا(س) بردسکن، برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، زهرا راد ، مدرس حوزه در نشست علمی « بررسی ادله الزام اجتماعی حجاب از جانب حکومت اسلامی» که به همت مدارس علمیه حضرت نرجس(س) و حضرت رقیه(س) کاشمر و الزهرا(س) بردسکن، برگزار شد، بابیان اینکه حجاب ضامن حیات و هویت دینی حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: حکومت باید برای فرهنگ‌ سازی حجاب، برنامه‌ای جامع و نظام‌مند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حجاب، عنصر اساسی کشور اسلامی است، تصریح کرد: این مسئله، پرچم و بخش نمادین یک شریعت اسلامی است و با از بین رفتن آن راه برای منکرات دیگر باز می‌شود.

استاد این نشست علمی به ادله‌های الزام حجاب اشاره و اظهار کرد: ازجمله این ادله، توجه اسلام به حفظ نظام اجتماعی، اهتمام حکومت اسلامی به اجرای احکام، قاعده لطف، ادله وجوب نهی از منکر، ادله قیاس اولویت، القای خصوصیت از نصوص و... است.

وی افزود: حجاب چون نماد تمدن است، جنبه اجتماعی کلانی دارد و ترک آن عوارض زیادی به همراه خواهد داشت اگر برای بدحجابی و... قانونی وضع و مجازاتی تعیین نشود فضا به سمت شهوت‌پرستی خواهد رفت.

راد بابیان اینکه ادله دیگری ازجمله سیره معصومین، فلسفه وجود حکومت دینی و.... در خصوص حجاب وجود دارد، گفت: آنچه ملاک تعزیر است گناه و معصیت است و صرف گناه برای تعزیز کافی است لذا با قاعده القای خصوصیت از نصوص، می‌توان اثبات کرد که بدحجابی نیز شامل تعزیز خواهد بود.

ارسال نظرات