۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۹۱۸۷۶
با صدور پیامی؛

اتحادیه علمای مسلمان انفجار مسجد قندوز افغانستان را محکوم کرد

اتحادیه علمای مسلمان انفجار مسجد قندوز افغانستان را محکوم کرد
اتحادیه بین المللی علمای مسلمان با صدور پیامی انفجار تروریستی مسجد شیعیان استان قندوز در شمال افغانستان را محکوم کرد و آن را یک اقدام جنایتکارانه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اتحادیه بین المللی علمای مسلمان با صدور پیامی انفجار تروریستی مسجد شیعیان استان قندوز در شمال افغانستان را محکوم کرد و آن را یک اقدام جنایتکارانه دانست.

در بیانیه اتحادیه علمای مسلمان آمده است که این اتحادیه، هرگونه ی تروریست در هر مکان و زیر هر پوششی را محکوم می کند، چرا که تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی و میان اماکن مقدس در اسلام و ادیان دیگر وجود ندارد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال ۲۰۰۴ توسط شیخ یوسف قرضاوی و عبدالله بن بیه از علمای اهل سنت، محمد واعظ‌زاده خراسانی از علمای اهل تشیع و احمد بن حمد بن سلیمان الخلیلی از علمای اباضیه تشکیل شد و مقر آن دوحه پایتخت قطر است.

این اتحادیه خواستار سازندگی واقعی، صادقانه برای تحقق صلح و ثبات اجتماعی و جلوگیری از نژادپرستی و نفرت پراکنی علیه اسلام و هر آیین دیگری شد.

علی قره داغی دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان این انفجار را یک عمل مجرمانه و گناه بزرگی دانست و تأکید کرد که هرگونه حمله ای به عبادتگاه‌ها و کشتار بی‌گناهان یک اقدام مجرمانه و مخالف با تعالیم دین مبین اسلام و دیگر ادیان است.

وی همچنین تروریسم و نژادپرستی را در تقابل با هرگونه ارزش‌های انسانی دانست و گفت که آنها تهدیدی برای تمام بشریت و ویرانگر تمدن و آبادانی هستند.

رسانه‌های افغانستانی روز جمعه اعلام کردند که در نتیجه انفجار در مسجدی در استان قندوز ۱۰۰ تن شهید و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته بود./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری آناتولی ترکیه

ارسال نظرات