۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۹۱۸۹۹
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد؛

بنی صدر نماد سازش و توافق با دشمنان و متجاوزان

بنی صدر نماد سازش و توافق با دشمنان و متجاوزان
حجت الاسلام ملک زاده گفت: افول مکتب بنی صدر به معنای افول و شکست تفکر سازش با بیگانگان است؛ اندیشه ای که می گوید با متجاوزان به خاک کشور و بیگانگان باید سازش و توافق کرد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح خیانت ها و جنایت های بنی صدر پرداخت و گفت: به بهانه فوت بنی صدر دوباره برخی در فضای مجاز مطرح می کنند که آیا اقدامات و عملکرد وی جنایتکارانه و خیانتکارانه بوده یا قصد اصلاحات داشته است.

حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه بنی صدر سابقه انقلاب گری نداشته، خاطرنشان کرد: بنی صدر در پاریس خود را در تیم امام راحل قرار داد و با پشتیبانی از سوی جریان های مختلف در اوایل انقلاب به مقام ریاست جمهوری دست پیدا کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: با معرفی آقای هاشمی رفسنجانی، بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوای آن دوران منتخب می شود، اما این شخص اقداماتی در این مقام انجام داد که نشان دهنده سوء استفاده از قدرت و خیانت و سازش او با دشمنان است.

ماجرای نامه مسعود رجوی به بنی صدر و حمایت از منافقین

وی با اشاره با اقدامات خیانتکارانه بنی صدر در اوایل انقلاب گفت: مسعود رجوی و سران منافقین یک نامه به بنی صدر می نویسند و خواهان حمایت رییس جمهور از این گروهک می شوند و همچنین از رییس جمهور درخواست می کنند که محافظ شخصی برای سران آنها همچون مسعود رجوی و موسی خیابانی قرار دهند و بنی صدر با این نامه موافقت می کند.

وی با بیان اینکه بنی صدر از حامیان و یاران نزدیک منافقین بود، افزود: بنی صدر همراه مسعود رجوی از کشور خارج می شود و به فرانسه که همواره مأوا و پناهگاه خیانت کاران و مخالفان نظام اسلامی ایران بوده، پناهنده می شود.

نقش بارز بنی صدر در ترورهای دهه 60

حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه 17000 شهید ترور بر اثر عملیات منافقین در اوایل انقلاب ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در ترورهای دهه 60 که منافقان انجام دادند، باید بنی صدر را شریک و عامل اصلی این جنایت ها بدانیم، زیرا وی با منافقین همکاری و آنها را مسلح کرده بود.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا، بنی صدر با سازمان سیا همکاری داشته است، اظهار کرد: طبق اسناد تاریخی، سازمان سیا برای بنی صدر کد مخصوصی قرار داده و در تسخیر لانه جاسوسی معلوم شد که وی با این سازمان همکاری داشته است.

حجت الاسلام ملک زاده در ادامه این گفت‌وگو به بیان خیانت های بنی صدر در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: بنی صدر از دادن تسلیحات نظامی به خرمشهر برای دفاع مقابل دشمن ممانعت کرد و صدام به طمع تصرف چند روزه ایران به کشور حمله و خرمشهر را تصرف می کند.

علت اسلحه ندادن بنی صدر به نیروهای بسیجی و سپاهی

وی با بیان اینکه طبق اسناد موجود، عامل شهادت بسیاری از رزمندگان و جوانان، بنی صدر بود، افزود: رییس جمهور وقت تاکید کرده بود که به هیچ وجه نباید به نیروهای بسیجی و سپاهی سلاح داده شود.

حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: بنی صدر این تفکر ساده لوحانه را داشت که اگر نیروهای بسیجی و سپاهی مسلح شوند، جنگ طولانی تر خواهد شد و باید به هر طریق ممکن جنگ خاتمه داده شود در حالی که نیروهای متجاوز وارد ایران شده و مناطقی از کشور را مورد اشغال قرار داده بودند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: بنی صدر خواستار مذاکره با رژیم بعث عراق بود و می خواست که خرمشهر و آبادان را داوطلبانه به صدام واگذار کند که این مساله خیانت آشکار و جنایت بنی صدر است.

حجت الاسلام ملک زاده اظهار کرد: بعد از این خیانت های بنی صدر آشکار شد، حضرت امام خمینی او را از مقام فرماندهی کل قوا عزل کرد و مجلس نیز کفایت سیاسی وی را بر ریاست جمهوری مناسب ندید و او از ریاست جمهوری حلع شد.

نقشه بنی صدر برای ترور سران نظام

وی با بیان اینکه بنی صدر بعد از عزل خود برای ترور سران انقلاب و حتی شخص امام خمنی (ره) برنامه ریزی کرده بود، افزود: بنی صدر در جلساتی که با مسعود رجوی و سران منافقان داشت به دنبال این بود که مردم را علیه حکومت بسیج کند و اگر موفق نشد سران نظام را ترور کند.

حجت الاسلام ملک زاده اظهار کرد: در دهه 60 منافقان به خیابان ها ریختند و مردم عادی را ترور و به شهادت می رساندند که بنی صدر در تمام این جنایت ها شریک است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: این مجموعه و عملکردهای بنی صدر نشان می دهد که او مرتکب چه جنایت ها و خیانت های بزرگی علیه نظام اسلامی ایران و مردم کشور شده است.

مرگ بنی صدر به معنای افول تفکر سازش و خیانت است

وی با اشاره به اینکه مرگ و افول بنی صدر، به معنای افول تفکر سازش و خیانت است، گفت: در دوران پهلوی بخش هایی از خاک ایران به کشورهای دیگر واگذار شد و صدمات جبران ناپذیری برای کشور به بار آورد که تفکر بنی صدر در ادامه و استمرار همان مسیر بوده است.

حجت الاسلام ملک زاده اظهار کرد: افول مکتب بنی صدر به معنای افول و شکست تفکر سازش با بیگانگان است، اندیشه ای که می گوید با متجاوزان به خاک کشور و بیگانگان باید سازش و توافق کرد./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
آمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
ورود رسا به مساله مرگ بنی شدر دیر ولی عالمانه بود.
4
0
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
با این همه خیانت آشکار هنوز متاسفانه برخی در اینکه بنی صدر خائن بود یا صرفا از روی نادانی و ساده لوحی برخی اقدامات انجام داد تشکیک میکنند!
3
0