۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۹۲۰۲۵
امیرآبادی‌فراهانی:

تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به نفع منطقه است

تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به نفع منطقه است
رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، توسعه همکاری‌های پارلمانی را موجب گسترش مناسبات دو همسایه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و مرزی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، امیرآبادی‌فراهانی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در مجلس، توسعه همکاری‌های پارلمانی را موجب گسترش مناسبات دو همسایه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و مرزی دانست و تاکید کرد تقویت ارتباطات میان ایران و پاکستان به نفع منطقه است.

«احمد امیرآبادی‌فراهانی» که به همراه اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای دیدار با مقام‌های دولت و پارلمان این کشور به اسلام‌آباد سفر کرده است، روز دوشنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: ارتباطات پارلمانی با پاکستان در دوره‌های قبلی مجالس دو کشور و رفت و آمدهای فراوانی که میان آنان انجام شده، هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی اظهار داشت: ما در راستای ارتباط بین دو دولت و دو ملت تلاش‌های خوبی را انجام داده ایم. گروه دوستی پارلمانی یک گروه فعال بین دو کشور است که به تازگی چین نیز به همین گروه پارلمانی اضافه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفت و آمدهای پارلمانی میان دو همسایه بیشتر شده است و قطعا تقویت این تعاملات موجب گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و مرزی ایران و پاکستان می‌شود.

ملت‌های ایران و پاکستان جلوی دشمنان مشترک ایستاگی می‌کنند

امیرآبادی فراهانی در ادامه گفت: تقویت بیش از پیش ارتباطات ایران و پاکستان به نفع منطقه است، با توجه به تلاش دشمنان صلح در منطقه از جمله تلاش رژیم صهیونیستی برای تفرقه و تنش در منطقه ما می‌توانیم با همفکری دو همسایه، تعاملات نزدیک پارلمانی و سیاسی یکدیگر جلوی این تفرقه و توطئه‌ها را بگیریم.

وی افزود: پیوند محکمی میان ایران و پاکستان برقرار است و ملت‌های دو کشور اجازه توطئه به دشمنان مشترک را نخواهند داد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس افزود: در مقطع فعلی برخی به دنبال ایجاد اختلاف میان ملت‌ها و دولت‌های منطقه هستند، ما معتقدیم این سفر بسیار مفید خواهد بود و دیدارهایی که در اسلام‌آباد و کراچی خواهیم داشت بیانگر ارتباط عمیق دو ملت خواهد بود.

امیرآبادی فراهانی افزود: قطعا در این سفر تحولات منطقه از جمله اوضاع افغانستان پیگیری می شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. ارتباطات میان مجالس و دولت‌های ایران و پاکستان باعث شده تا در بحث افغانستان همفکری و تبادل نظر خوبی صورت بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که هرگونه تحول و اتفاق مثبتی که قرار است رخ دهد، قطعا به نفع ملت‌های منطقه و همچنین ایران و پاکستان باشد.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به عضویت نمایندگان استان سیستان و بلوچستان کشورمان در گروه دوستی پارلمانی، به عنوان استان همجوار مرزی با پاکستان، افزود: افزایش گذرگاه‌های رسمی دو کشور و توسعه استان‌های همجوار مرزی از موضوعات مهمی است که از سوی گروه دوستی همواره پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد که انتظار داریم در این سفر ضمن دیدارهایی که با مقامات پاکستانی خواهیم داشت، ارتباطات دوجانبه و تعاملات مشترک بیشتر شود و هم باعث رشد مناسبات فعلی شود.

امیرآبادی فراهانی افزود: در زمینه‌های مرزی باید بیشتر در تماس باشیم. تعامل سازنده و مهمی نیز میان مقام‌های بلندپایه نظامی دو کشور همسایه وجود دارد که در آینده شاهد رفت و آمدهای مهم در این خصوص میان ایران و پاکستان خواهیم بود.

رئیس و اعضای هیات گروه دوستی ایران و پاکستان قرار است امروز با رئیس و اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی و همچنین با نائب رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کنند.

دیدار با وزیر کشور پاکستان، رئیس مجلس ملی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنا این کشور و نشست با رئیس و اعضای کمیته روابط خارجی در مجلس سنای پاکستان نیز از دیگر برنامه‌های هیات کشورمان در اسلام‌آباد خواهد بود./۹۸۸/

ارسال نظرات