۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۹۲۰۳۰
آیت‌الله سعیدی در پیامی:

مسؤولان افغانستان نسبت به عدم تأمین امنیت نمازگزاران پاسخگو باشند

مسؤولان افغانستان نسبت به عدم تأمین امنیت نمازگزاران پاسخگو باشند
آیت الله سعیدی با صدور پیامی در پی حمله تروریستی به مسجد قندوز افغانستان تاکید کرد: بی تردید حاکمان کشور افغانستان نسبت به عدم تأمین امنیت نمازگزاران باید پاسخگو باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم با صدور پیامی حمله تروریستی به مسجد قندوز افغانستان را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی مسؤولان کشور افغانستان نسبت به عدم تأمین امنیت نمازگزاران شد.

متن این پیام بدین شرح است:

به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه غمبار نماز جمعه قندوز افغانستان و شهادت جمع کثیری از شیعیان موجب تأثر و تألم شدید گردید. بی تردید حاکمان و مسئولان کشور افغانستان نسبت به عدم تأمین امنیت نمازگزاران باید پاسخگو باشند و از هر گونه جنایت مشابه جلوگیری کنند اما همچون همیشه رد پای آمریکای جنایتکار در تشکیل و ساماندهی داعش و وضعیت فعلی آن کشور عیان است و این اقدام ناجوانمردانه هدفی جز تضعیف امت اسلام ندارد و با انگیزه تفرقه افکنی مذهبی و قومیتی، خصوصا در میان برادران عزیز افغانستانی مدیریت و سازماندهی شده است.

قطعا خون این شهیدان والا مقام که به شهدای نماز معروفند همچون همیشه بر ریشه های درخت تنومند اتحاد اسلامی ریخته و در شریان این فرهنگ اصیل اسلامی جریان خواهد یافت.

این جانب ضمن محکوم نمودن این جنایت بزرگ از جوار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت علو درجات را برای آن شهدای عزیز و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان، از خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید محمد سعیدی؛ نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس قم

ارسال نظرات