۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۹۲۱۱۹
امام جمعه ملبورن استرالیا:

طالبان امنیت مردم را جزء وظایف اصلی خود قرار دهد

طالبان امنیت مردم را جزء وظایف اصلی خود قرار دهد
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی از گسترش موج ناامنی در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: طالبان بداند که تامین امنیت کمترین خواسته یک ملت و کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا، در سخنانی از گسترش موج ناامنی در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد و آنرا خطری جدی برای کشورهای منطقه بویژه کشورهای مسلمان دانست.

وی با تاکید به این که به نظر می رسد افغانستان به پناهگاه سازمان های تروریستی جهان تبدیل شده است، گفت: آمریکا پس از شکست در کشورهای سوریه و عراق می خواهد افغانستان را به آتش بکشد تا خاورمیانه رنگ امنیت را به خودش نبیند.

این روحانی استرالیایی با خانواده های داغ دیده در انفجار روزهای گذشته در مسجد شیعیان منطقه قندوز افغانستان ابراز همدردی کرد و افزود: کسانیکه بی گناهان و عبادت کنندگان را هدف عملیات تروریستی خود قرار می دهند بدون شک مسلمان نیستند و حتی بویی از انسانیت هم نبرده اند.

وی ادامه داد: مسلمان نمی تواند بنام اسلام سر مسلمان را ببرد و یا آنان را در حال نماز که حالت لقای خداوند متعال و اعلام بندگی با اوست با بمب منفجر کند، این عملیات گروهک تروریستی داعش نشانگر این است که آنان با آموزه های اسلامی بیگانه اند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که هیچ دین و مذهبی به ویژه دین مبین اسلام و تمام مذاهب اسلامی اجازه کشتار بی گناهان را نمی دهند، ابراز داشت: سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی در تامین امنیت مردم افغانستان، نقش خود را به درستی ایفا کنند و مردم مظلوم این کشور را از دست گرگ های خونخوار و بی رحم نجات دهند.

وی در آخر از خداوند متعال خواستار مغفرت و علو درجات برای کشته شدگان حادثه مسجد قندوز و برای زخمی شدگان این جنایت دعای صحت و سلامتی کرد./988/

ارسال نظرات