۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۹۲۱۲۵
مدیر مدرسه علمیه معصومیه در گفت‌وگو با رسا:

دولت سیزدهم مؤلفه‌های اقتصاد اسلامی را اجرایی کند

دولت سیزدهم مؤلفه‌های اقتصاد اسلامی را اجرایی کند
حجت الاسلام قنواتی بر ضرورت اجرای مؤلفه های اقتصاد اسلامی تأکید کرد و گفت: یکی از شاکله ها و مؤلفه های اقتصاد اسلامی، تحقق بانکداری اسلامی و انجام معاملات بدون ربا است.

حجت الاسلام علی قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم در دو ماه آغازین کار خود پرداخت و گفت: هنوز بسیار زود است که عملکرد اقتصادی دولت را قضاوت کرد، زیرا تازه انتصابات برای مدیران نهادهای مختلف صورت گرفته و معاونان و مدیران اقتصادی دولت تازه مشخص شدند و همچنین ده روز بیشتر از تعیین رییس بانک مرکزی نمی گذرد.

حجت الاسلام قنواتی با بیان اینکه باید عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم را در برهه زمانی صد روزه بررسی کرد، افزود: هیأت دولت سیزدهم پیگیری های میدانی برای رفع مشکلات مردم و اقتصاد کشور داشته که مثمر ثمر خواهد بود و این امر قابل تقدیر است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ابراز داشت: وعده و قول هایی که دولت در بخش اقتصادی داده بنده به عنوان یک شهروند و عضوی از مردم، اعتقاد دارم که با توجه به شرایط و اوضاع کنونی اقتصادی کشور، ۴۰ درصد این برنامه ها غیر قابل اجراست و همچنین ساخت یک میلیون مسکن در سال و کنترل قیمت ارز کار بسیار مشکلی است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت سیزدهم مبنی بر اینکه باید مردم نتایج ملموس عملکرد دولت در زندگی خود را مشاهده کنند، افزود: هر دولتی طرح های اقتصادی مختلفی را برای کشور ترسیم و تدوین می کند، اما باید اقشار مختلف مردم نتایج محسوس و ملموس این برنامه ها را در زندگی خود احساس کنند؛ اما هنوز مردم نتایج برنامه های اقتصادی دولت را در زندگی خود درک نکردند.

حجت الاسلام قتواتی بر ضرورت اجرایی شدن مؤلفه های اقتصاد اسلامی در دولت سیزدهم تأکید و اظهار کرد: یکی از شاکله ها و مؤلفه های اقتصاد اسلامی، تحقق بانکداری و انجام معاملات بدون ربا است، در حالی که رفت و آمدهای مالی کشور ربوی بوده و تاکنون بر اساس همین پایه، معاملات و بانکداری کشور صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ابراز داشت: باید فاکتورهای اقتصاد اسلامی که بر اساس اندیشه های آیت الله مصباح تدوین شده یا مؤلفه هایی که آیت الله محسن اراکی در مباحث سرمایه های در گردش، بانکداری و اقتصاد در حکومت اسلامی ترسیم کرده، بررسی شود و مسؤولان اقداماتی را برای اجرایی شدن این اندیشه های اقتصاد اسلامی انجام دهند.

ارسال نظرات