۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۲۱۶۵
آیت الله سعیدی:

مردمی شدن فرهنگ قرآنی به بخشنامه نیست

مردمی شدن فرهنگ قرآنی به بخشنامه نیست
تولیت آستان مقدسه گفت: خانه‌ها حقی به گردن ساکنان خود دارند و یک حق مسلم خانه برای ساکنانش این است که نصیبی از قرآن برای آن قرار دهند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: اگر نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی تمام تلاش و امکانات خود را به کار بگیریم خدا هم از ما دستگیری و کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگی دینی و قرآنی باید مردمی باشد و مردمی بودن با بخشنامه و جلسه برگزار کردن نیست بلکه باید در جان و دل تک تک افراد جامعه نفوذ کرده و حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم یکی از روش‌های مؤثر در ترویج مردمی فرهنگ قرآنی را افزایش و تقویت تلاوت‌های خانگی دانست و گفت: باید کاری کنیم که هر کسی در خانه خود متعهد باشد برای رضای خدا قرآن تلاوت کند.

وی با بیان اینکه جامعه ما باید از قرآن دستور بگیرد و بر اساس دستورات و خط مشی قرآن زندگی کند، گفت: در روایتی ذیل آیه ۲۰ سوره مزمل که فرموده به اندازه توان خود قرآن را قرائت کنید امام رضا علیه السلام فرمودند سزاوار است هر مسلمان در هر روز ۵۰ آیه از قرآن را تلاوت کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام فرمودند برای خانه‌هایتان نصیبی از قرآن قرار دهید، افزود: خانه‌ها حقی به گردن ساکنان خود دارند و یک حق مسلم خانه برای ساکنانش این است که نصیبی از قران برای آن قرار دهند زیرا امام رضا علیه السلام فرمودند در خانه‌ای که قران قرائت شود خیر و برکت زیاد می‌شود و اگر خانه‌ای در آن قرآن تلاوت نشود آن خانه بر اهلش تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: این تنگ شدن خانه بر اهلش روحی روانی است به این صورت که دل انسان در خانه می گیرد و ساکنان آن کم می‌آورند و احساس نقصان می‌کنند بنابراین به طور طبیعی وقتی تلاوت قرآن در خانه صورت می‌گیرد روی اهل خانه و خانه تأثیر دارد.

ارسال نظرات