۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۹۲۲۰۲

آمریکا به دنبال سیطره بر تحقیقات پرونده بیروت است

آمریکا به دنبال سیطره بر تحقیقات  پرونده بیروت است
نماینده حزب الله در پارلمان لبنان هشدار داد که آمریکا با مداخلات پی در پی در پرونده انفجار بیروت در تلاش برای سیطره بر روند تحقیقات درباره این پرونده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «حسن فضل الله» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا مجدداً با ادعاهای خود علیه کسانی که سیاست‌زدگی در پرونده انفجار بیروت را رد می‌کنند و همچنین با حمایت از سیاست‌های اتخاذ شده توسط بازپرس قضایی این پرونده، در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت مداخله می‌کند.

حسن فضل الله افزود، این مداخلات آشکار برای ارعاب مقامات لبنانی و با هدف جلوگیری از بازگرداندن تحقیقات پرونده انفجار بیروت به مسیر قانونی خود و ممانعت از خروج این پرونده از روند سیاست زدگی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد، هر زمانی که طرفهای قضایی مربوطه و دولت لبنان تصمیم به اجرای قانون و بازگشت روند تحقیقات انفجار بیروت به مسیر اصلی خود می‌گیرند این موضع گیری مسئولان آمریکایی به عنوان بخشی از تلاش آشکار واشنگتن برای مداخله در این تحقیقات مطرح می‌شود تا آن را از مسیر درست خود منحرف کند.

حسن فضل الله تصریح کرد، این اقدامات آمریکا در چارچوب سیاست‌های این کشور برای تسویه حساب با مقاومت و همپیمانان آن در لبنان صورت می‌گیرد.

این مقام حزب الله در پارلمان لبنان اشاره کرد، ما در برابر نقض حاکمیت لبنان از سوی آمریکا قرار داریم و مداخلات این کشور برای سیطره بر تحقیقات انفجار بیروت با هدف تحمیل دیکته‌های واشنگتن به لبنان و جلوگیری از اجرای عدالت و روشن شدن حقیقت است.

حسن فضل الله در ادامه گفت، این سیاست‌های آمریکا ضد گروه‌هایی از ملت لبنان است که دولت ایالات متحده آنها را دشمن خود می‌داند. آمریکا سعی دارد این دشمنان خود را با ابزارهای مختلف از جمله محاصره اقتصادی و تحریم‌ها و اتهام زنی تضعیف کند. اکنون نیز پرونده انفجار بیروت به ابزارهای آمریکا اضافه شده و در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان، دولت ایالات متحده با ابزارهایش قصد تحمیل قیمومیت خود بر لبنانی‌ها را دارد.

روز گذشته «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت پس از حضور نداشتن «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق لبنان برای بازجویی به عنوان متهم پرونده انفجار بندر بیروت، دستور بازداشت غیابی او را صادر کرد.

سیدحسن نصرالله ،دبیرکل حزب الله دوشنبه شب در سخنانی به پرونده انفجار بیروت اشاره و خاطر نشان کرد، حزب الله خواستار ادامه تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت است و از این خواسته خود عدول نخواهد کرد.

حزب الله همچنین بارها بر لزوم جلوگیری از سیاست زدگی پرونده انفجار بیروت تاکید و درباره تحرکات برخی به دستور آمریکا برای پنهان کردن حقیقت این پرونده هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات