۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۹۲۲۱۶
امام جمعه اندیکا:

 زلزله باعث تخریب کامل برخی از روستاها شده است

 زلزله باعث تخریب کامل برخی از روستاها شده است
خوزستان ـ حجت الاسلام موسوی گفت: زلزله اخیر باعث تخریب صددرصدی بعضی از روستاهای شهرستان اندیکا شده است بنابربراین اسکان موقت برای مردم زلزله‌زده در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی با بیان اینکه در زلزله‌های رخ داده در اندیکا تلفات جانی گزارش نشده است، اظهار کرد: شدت زلزله‌ها شدید بود که ۳۵۰ روستا و بیش از یک هزار منزل در زلزله اخیر آسیب و بیشتر این منازل به‌صورت کامل تخریب شده‌اند؛ برخی از روستاها که آمار سکونت آنها تا سی یا چهل منزل بود به‌صورت صددرصدی تخریب شده و اکنون قابل سکونت نیستند.

امام جمعه اندیکا بیان کرد: تیم‌های ارزیابی هلال احمر و بنیاد مسکن هم اکنون روستا به روستا را بررسی می‌کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده را مشخص و به دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و جهادی اعلام و نگاه‌ها را به سمت اندیکا معطوف کنیم.

وی اسکان موقت را از ضروری‌ترین مسائلی دانست و افزود: با توجه به بافت روستایی و عشایری اندیکا از یک نمونه اسکان بسیار ساده، سریع و کم‌هزینه به شکل موقت می‌توان استفاده کرد که در بلندمدت ساختمان مد نظر در قالب کانکس‌های از پیش ساخته یا در قالب ساختمان مهندسی و کامل اتفاق بیفتد.

موسوی با بیان اینکه کالای ضد آب و نسوز برای خانواده‌های پرجمعیت این منطقه مورد نیاز است، ادامه داد: چادرهای سه نفره و چادرهای هلال احمر برای این مردم کافی نیست مگر اینکه به هر خانواده دو چادر اهدا شود؛ همچنین پلاستیک ضخیم و فشرده برای پوشیدن احشام و جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل محوطه احشام و علوفه آنها مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: پتو، آب‌معدنی، بخاری‌برقی و بخاری نفتی، کپسول گاز، بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر دانش آموزان از دیگر نیازهای مردم است.

امام جمعه اندیکا با اشاره به بخش‌های سردسیر منطقه مانند بخش چلو، که تا چند روز آینده با اولین بارش‌های برف دیگر امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد، اظهار کرد: هر چه سریع‌تر قبل از شروع بارندگی باید عملیات خاک‌برداری، اسکان موقت، انتقال خشکبار و آب‌معدنی انجام شود./د101/

ارسال نظرات