۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۹۲۲۷۸

سریال «بازی ماهی مرکب» نشان دهنده واقعیت رو به زوال جامعه کره جنوبی است

سریال «بازی ماهی مرکب» نشان دهنده واقعیت رو به زوال جامعه کره جنوبی است
یک نشریه کره شمالی در گزارشی از سریال «بازی ماهی مرکب» انتقاد کرده و آن را نشان دهنده واقعیت جامعه سرمایه داری کره جنوبی و زوال بشریت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وبسایت تبلیغاتی آریرانگ مئاری( Arirang Meari)  وابسته به دولت کره شمالی، اخیرا در گزارشی سریال «بازی ماهی مرکب» را مورد نقد قرار داده و ادعا کرد که سریال «بازی ماهی مرکب» که محصول کره جنوبی است و در پلتفرم نتفلیکس پخش می‌شود، واقعیت جامعه کره جنوبی را نشان می‌دهد که انسان‌ها به شدت برای به دست آوردن مال بیشتر و مقام بالاتر با یکدیگر در حال رقابت هستند و بشریت رو به زوال است.

در این مقاله که به نقل از یکی از منتقدان ناشناس سینما نوشته شده است، همچنین آمده است که این فیلم فرهنگ فاسد و غیر اخلاقی کشور  همسایه - کره جنوبی - را نشان می‌دهد.

این سریال که در کره جنوبی اتفاق می‌افتد، شرکت کنندگانی که درگیر فقر هستند که در یک سری بازی‌های مرگبار، با یکدیگر مبارزه می کنند تا بتوانند زنده بمانند و برنده مبلغ هنگفتی شوند که زندگی آن ها را متحول خواهد کرد.

گزارش این وب سایت معتقد است که این سریال باعث می‌شود مردم به واقعیت غم انگیز جامعه کره جنوبی پی ببرند که در یک سیستم سرمایه داری، مردم ناچارا به رقابت با یکدیگر سوق داده می‌شوند.

این وبسایت همچنین محیط این فیلم را جامعه نابرابری توصیف کرد که افراد فقیر و کم بضاعت در آن مانند مهره‌های شطرنج، بازیچه ثروتمندان هستند.

سریال «بازی ماهی مرکب»

سریال «بازی ماهی مرکب» از زمان انتشار در پلتفرم‌های نمایش فیلم، تبدیل به یک پدیده جهانی در صنعت فیلم سازی تبدیل شده است، اما کره شمالی پخش این فیلم را در کشورش ممنوع کرده است. پیونگ یانگ دلیل این کار را جلوگیری از نفوذ فرهنگ کره جنوبی به این کشور عنوان کرده است.

این سانسور در راستای دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در افزایش مبارزه با نفوذ خارجی و بهتر شدن سرگرمی‌های داخلی صورت می‌گیرد.

قابل ذکر است که کره شمالی سال گذشته قانون تفکر ضد ارتجاعی را به تصویب رساند که در آن مجازاتی برای کسانی که از رسانه‌های کره جنوبی و شیوه رفتار و صحبت کردن آن‌ها تقلید می‌کنند در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون این اقدامات شامل جریمه نقدی برای والدینی است که فرزندانشان این ممنوعیت‌ها را نقض می‌کنند، حکمی تا ۱۵ سال حبس برای افرادی که به خاطر ارتباط با رسانه‌های کره جنوبی دستگیر می‌شوند و مجازات‌هایی برای تولید یا انتشار پورنوگرافی، استفاده از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، تلفن‌های همراه خارجی یا دیگر وسایل الکترونیکی ثبت نشده هستند.

سریال «بازی ماهی مرکب»

فرهنگ کره جنوبی در کره شمالی به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد، این انتقادات کی پاپ (پاپ کره ای یا موسیقی محبوب کره ای) را نیز شامل می‌شود.

در ماه مارس، وب سایت Arirang Meari درباره نماد کی پاپ نوشت که شرکت‌های بزرگ با خوانندگان و ستاره‌های K-pop مانند برده رفتار می‌کنند و  آن‌ها در کره جنوبی زندگی سختی دارند.

در ادامه این انتقادات، یک روزنامه حامی دولت کره شمالی نیز در فوریه ۲۰۲۰، از فیلم «انگل» ساخت کره جنوبی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد تقدیر کرد. این نشریه فیلم انگل را به عنوان یک شاهکار که به وضوح واقعیت شکاف طبقاتی بین غنی و فقیر را در جامعه سرمایه داری کره جنوبی نشان می‌دهد، عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
اسمش رو شنیدم اومدم بخونم ببینم فیلمش چیه
چندان از موضوع سر در نیاوردم
راستش اصلا وقت فیلم دیدن ندارم یاد ایام نوجوونی چقدر فیلم و کارتن نگاه می کردم
اگر با این تجربه به عقب بر می گشتم هرگز وقتم رو برا این چیزا تلف نمی کردم
و می تونستم با تصمیمات بهتر زندگی بهتری رو بسازم
موفق باشید
1
0
ناشناس
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
باید به آثار مخرب این سریال ها توجه کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
فقط با تبلیغات و ایجاد جو روانی این سریال رو ترند کردن، اگه هم کسی نبینتش چیز خاصی رو از دست نداده.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
این سریال در مورد کره نیست . این سریال موضوعش در رابطه با قرض و بدهی و مشکلات یه کشور یا مردم دنیا هم نیست .
این سریال یه درام کاملا منفی و عمیقه که واقعا از ذات تاریکه ادما نشات میگیره . این سریال فقط و فقط یه موضوع داره و داره بر روی اون تکیه میکنه و اون این است که انسانها (منظور تمدن و نگرش اونهاست به انسان) برای برای بقا و پول حاضرند دست به پست ترین و شنیع ترین و فجیع ترین کارها بزنند و مهم نیست که اون انسان درچه خوانواده ، چه تحصیلات و چه جامعه ای بزرگ باشه .
جالب تر از اون اینه که دین ما و حتی عقاید کهن ما دنیاپرستی و دست زدن به هر اقدامی برای بقا و پول رو صریحا و قاطعا نفی میکنه . مثل 8 سال جنگ ، مثل شهادت و تاریخ پر فراز و نشیب ایران باستان ما که پر از رشادت ها و از خودگذشتگی هاست
من خودم چند قسمتش رو دیدم و حالم از اینکه فقط وقت گذاشتم یه همچین چیزی رو دیدم بد شد .
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
با این کَله‌ی مثلتی آدم یاد فراماسونری می افته
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
واااای افتضاحه خییلیییی بد آموزی داره و خشنه
0
0