۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۹۲۳۸۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

تلاش آمریکایی ها برای احیای داعش در افغانستان

تلاش آمریکایی ها برای احیای داعش در افغانستان
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان خبر داد و گفت: این تهدیدی است که اگر باید در نطفه خفه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: هر انسانی که نتواند زمینه حضور و ظهور تقوا را در وجود خود فراهم کند بدون تردید قربانی شهوات شیطانی خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: مدت امامت امام حسن عسکری کوتاه در عین حال بسیار با برکت بود. ایشان امام جوان بودند و مظلومیت‌های ویژه را دارا بودند، شرایط سیاسی در آن زمان آنقدر سخت شده بود که حضرت در حصر شدید بودند به طوری که حتی مورد شک شیعیان نیز قرار گرفته بودند.

امام جمعه تبریز افزود: طاغوت نسبت به امام حسن عسکری(ع) حساسیت بیشتری داشتند البته علت این عناد این بود که حضرت کوبنده طاغوت‌ها بودند و طاغوت می‌خواست با از دنیا بردن ایشان، به مساله امامت پایان بخشد.

وی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: نهم ربیع الاول عید بزرگی است چون آئینه تمام نمای بعثت می‌باشد و دومین و آخرین غدیر است و روز انتظار و ولایت و بیعت دوباره با امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین سید آل هاشم با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) دارای ایمان قوی و برخوردار از عقلانیت و بصیرت و دلباخته امام هستند، گفت: آنها اهل جهاد بوده و اطاعت پذیر از امام زمان (عج) هستند.

وی افزد: ویژگی دیگر یاران امام زمان (عج) اینکه یکدل و منظم بوده و سربلند از تمام آزمون‌ها هستند.

امام جمعه تبریز در خصوص هفته ناجا نیز ابراز داشت: در حفظ امنیت و ایجاد امنیت و اقتدار نیروی انتظامی نقش بزرگی دارد. شما در دل مردم جای دارید چون شبانه روز تلاش می‌کنید و من از طرف مردم، از تمام کارکنان نیروی انتظامی که شبانه روز تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی سپس به روز جهانی نابینایان اشاره کرد و ادامه داد: باید به مشکلات نابینایان و ایجاد محیط‌هایی مناسب شهری جهت استفاده آنها توجه زیاد شود.

آل هاشم اظهار داشت: این عزیزان با اینکه نابینا هستند اما از هوش بسیار بالایی برخوردارند؛ می‌توان از آنها در مراکز پاسخگویی تلفنی استفاده شود یا اگر پارتی نباشد کسی نمی‌تواند وارد ادارات شود؟

وی سپس به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: چرا ما مسلمانان باید دنبال اختلاف برویم؛ خدایمان و دینمان و کتابمان یکی است و دشمن مان نیز یکی است، چرا باید با یکدیگر اختلاف داشته باشیم؟

امام جمعه تبریز افزود: چرا الان بین ایران و آذربایجان اختلاف می‌اندازند؟ می‌خواهند دو ملت مسلمان را از یکدیگر جدا کنند اما بدانند که به قدری دل‌هایشان یکی است که هیچوقت از یکدیگر نمی‌توانند جدا شوند.

وی به تحرکات اخیر در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران می‌تواند تهدید باشد و سیاست‌های شکست خورده این کشور را در افغانستان پیش ببرد، داعش است و برای همین برای احیای داعش تلاش می‌کند.

وی افزود: این تهدیدی است که اگر در نطفه خفه نشود موجب نا امنی در منطقه می‌شود. راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران در منطقه و جلوگیری از تکرار فجایع است. از مجامع بین المللی می‌خواهیم تأمین امنیت مردم رنج دیده افغان را در نظر بگیرند/د۱۰۱/

ارسال نظرات