۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۲۳۹۳
خطیب نماز جمعه دامغان:

ایران برای مذاکره عجله‌ای ندارد

ایران برای مذاکره عجله‌ای ندارد
امام جمعه موقت دامغان با انتقاد از کم توجهی برخی افراد به سلامت جامعه گفت: امروز یکی از مهم ترین امور تشویق افراد به واکسن زدن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا و رعایت فاصله گذاری و حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزارشد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این نیرو، اظهارداشت: خدمات و جان فشانی‌های این نیروی مقتدر نقش تعیین کننده در امنیت کشور دارد.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر در مباحث فردی و اجتماعی بر ترویج مکارم اخلاق در جامعه و خصلت‌هایی همچون صبر، خوشرویی، ازخودگذشتگی، وظیفه شناسی و احترام به حقوق دیگران تأکیدکرد و افزود: در موضوع مهم سلامت جامعه کم توجهی برخی افراد به مصالح اجتماعی و گره زدن چنین موضوع مهمی به اعتقادات پذیرفتنی نیست، امروز یکی از مهمترین معارف، زدن واکسن کرونا و راهنمایی افراد به این امرمهم است.

استاد درس خارج حوزه علمیه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهم ربیع الاول سالروز ازدواج فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) با حضرت خدیجه کبری(س)، گفت: آسان‌ترین سنت‌ها در اسلام ازدواج است، ولی متأسفانه با تبلیغات غلط و نادرست و ارائه و اشاعه ازدواج‌های طاغوتی این امر سهل الوصول، به امری تقریباً دست نیافتنی برای جوانان بدل شده است.

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز به پاسخ این سؤال پرداخت که چرا ایران برای ازسرگیری مذاکرات با غربی‌ها عجله‌ای ندارد؟ و خاطرنشان کرد: ملت و نظام اسلامی ما مذاکرات بیهوده و بی فایده را برنمی تابد و در این امر چند مسئله قابل توجه است، نخست اینکه طرف مقابل هرگز قابل اعتماد نیست و درگذشته و امروز هرگز به تعهدات خود در مذاکرات عمل نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان تصریح کرد: نکته مهم دیگر در پاسخ به این سؤال این است که غربی‌ها و در رأس آن‌ها اربابشان آمریکا با مذاکرات به دنبال نابودی انقلاب و نظام اسلامی ما هستند؛ آیا مذاکره با کسی که خیال نابودی ما را در سر می‌پروراند، کار درستی است؟ آن‌ها نخست باید معنای مذاکره را بفهمند، حقیقت این است که مذاکرات ۱۰ سال گذشته هیچ دستاوردی برای ملت بزرگ ایران نداشته است. /۹۷۷/پ۲۰۱/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات