۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۹۲۴۶۰

شورای امنیت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را محکوم کرد

شورای امنیت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را محکوم کرد
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی در مسجد شیعیان قندهار افغانستان که ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت را به شدت محکوم کرد و به ضرورت مجازات مرتکبان این جنایت فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای عنوان کرد حمله قندهار به دنبال چندین حمله دیگر که اماکن دینی افغانستان، از جمله مسجد قندوز را هدف قرار داده، صورت گرفت.

اعضای شورای امنیت تسلیت و همدردی خود را با خانواده قربانیان ابراز کرده و بر ضرورت مجازات مرتکبان این اقدامات تروریستی، سازمان دهندگان و حامیان آن و تحویل آنها به قانون تأکید کردند.

از سوی دیگر قطر در بیانیه ای انفجارهای تروریستی در مسجد شیعیان قندهار افغانستان را محکوم کردہ است.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای موضع قاطع قطر در رد خشونت و تروریسم، بدون در نظر گرفتن انگیزه ها و دلایل را تکرار کرد و هدف قرار دادن اماکن عبادت و ایجاد رعب و وحشت میان مردم را به شدت محکوم کرد.

در انفجاری که بعد از ظهر جمعه در یک مسجد شیعیان در شهر قندهار در جنوب افغانستان رخ داد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، ده ها نمازگزار شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

انفجار قندهار یک هفته پس از یک حمله انتحاری رخ داد که بر اساس برخی گزارش ها جان بیش از ۱۲۰ نمازگزار را در مسجدی دیگر در ولایت قندوز در شمال افغانستان را گرفت و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت./۹۸۸/

منبع:از آرتی

ارسال نظرات