۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۹۲۵۰۰

سکوت سازمان ملل جرأت جنایتکاران را می افزاید

سکوت سازمان ملل جرأت جنایتکاران را می افزاید
در بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین در پی کشتار شیعیان افغانستاسازمان‌ ملل و نهادهای حقوق بشری جهان نیز با سکوت خود بر آتش این جنایات و جرأت جنایتکاران می‌افزایند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت جنایات تروریستی در افغانستان با صدور بیانیه ای تأکید کرد: رتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت حاکی از توطئه‌های برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی مستکبرین و معاندین می‌باشد که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامه‌های ضد انسانی و اسلامی، اهذاف تفرقه افکنانه خود را دنبال و باطن خبیث خود را نمایان سازند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قال الله تعالی: وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما»

شهادت غمبار و جانسوز جمعی از نمازگزاران شیعه در فاجعه تروریستی قندهار نشان‌دهنده فعال شدن تروریست‌ها در کشور مسلمان افغانستان می‌باشد که پس از فاجعه تروریستی قندوز صورت می‌گیرد.

ارتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت حاکی از توطئه‌های برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی مستکبرین و معاندین می‌باشد که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامه‌های ضد انسانی و اسلامی، اهذاف تفرقه افکنانه خود را دنبال و باطن خبیث خود را نمایان سازند.

سازمان‌ ملل و سازمان‌ و نهادهای حقوق بشری جهان نیز با سکوت خود بر آتش این جنایات و جرأت جنایتکاران می‌افزایند تا دروغ بزرگ دفاع از حقوق بشر، بیشتر از همیشه خود را نشان دهد و این همان ستم بزرگ به مردمان کشورهای مظلوم می‌باشد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم نمودن حوادث تروریستی کشور افغانستان و همدردی با خانواده محترم شهدا و مجروحین حوادث اخیر، از مسئولین این کشور می‌خواهد تا با تعهد نسبت به امنیت مردم، در مقابل توطئه‌های کشورهای جنایتکار و پشتیبان تروریست‌ها و همچنین در برابر گروه‌های تندرو و کوردل با دقت و جدیت مقابله نماید و خود را در برابر همه‌ی مردم، اقوام و پیروان مذاهب مسئول بداند و از حوادث مشابه جلوگیری تا خاک افغانستان تبدیل به مأمن و مقرّ گروه‌های تکفیری و تندرو نگردد.


مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۱۴۰۰/۷/۲۳

ارسال نظرات