۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۲۵۴۸
آیت الله اراکی:

دولت افغانستان باید امنیت را تأمین کند/ همه اقوام در مدیریت کشور دخیل شوند

دولت افغانستان باید امنیت را تأمین کند/ همه اقوام در مدیریت کشور دخیل شوند
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آن هایی که امروز حکومت را در دست گرفتند در برابر امنیت مسؤول اند و باید فکری بیاندیشند و اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در اجتماع طلاب و روحانیون در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان که امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، گفت: برای ما کشته شدن در راه خدا ارزش است، چرا که مولایمان حسن در راه خدا کشته شد.

وی افزود: باید ندای یالثارات الحسین را بیش از گذشته سر دهیم و اینها مقدمه این است که جامعه اسلامی برای انتقام از خون حسین آماده شود؛ آنچه امروز در افغانستان به وقوع پیوست ادامه همان جنایتی بود که سال 61 به وقوع پیوست و تا امروز ادامه دارد از همین رو امروز حوزویان در مدرسه فیضیه که عاصمه انقلاب است جمع شدند تا اعلام کنند دشمن بداند با این جنایت ها نمی تواند راه حسین را سد کند و راه انقلاب و سعادت و راهی که حسین ابن علی به ما تعلیم داد تا رسیدن به هدف نهایی و یاران حسین ادامه دارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: این کشتارها ما را از مسیر مقاومت باز نمی دارد و مردان مقاومت همچنان در این راه پایدارند و روح مقاومت زنده بوده و همچنان سردار سلیمانی ها و ابومهدی ها در دایره این امت مشغول مقاومت اند؛ در افغانستان، یمن بزرگ، عراق و لبنان این روح است که همچنان مقاومت می کند و تا پیروزی کامل بر دشمنان اسلام ادامه خواهد داشت و راه مقاومت متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به جنایت دردناک کشتار شیعیان افغانستان گفت: علما در مدرسه فیضیه گرد آمده اند تا اعلام کنند مردم افغانستان تنها نیستند و پشتیبان آن ها هستند و درد آن ها درد ما است و خونی که ریخته می شود خون ما است و تن های پاره ای که مورد حمله قرار می گیرد تن های ما است و جان آن ها جان ما است و درد آن ها را درد خود می دانیم.

آیت الله اراکی اظهار داشت: مردم افغانستان بدانند همه جهان اسلام، حوزه علمیه قم و مردان مقاومت پشتیبان آن ها هستند و با صبری که دارند موفق خواهند شد آمریکا را شکست دهند و توطئه های آمریکا را در افغانستان شکست داد و پیروز میدان شیعیان و مسلمین افغانستان خواهند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار تأکید کرد: ما اعلام می کنیم آمادگی داریم هر گونه یاری و همراهی که در توان است را کمک کنیم و لازم است خانواده شهیدان در حوادثی نظیر این حوادث که در درد و رنج افتادند مورد حمایت قرار گیرند و برای حمایت از این خانواده ها چاره ای اندیشید.

وی با اشاره به تغییر دولت در افغانستان تأکید کرد: از مسؤولین دولت افغانستان می خواهیم برای تأمین امنیت اقدام جدی کنند و آن هایی که امروز حکومت را در دست گرفتند در برابر امنیت مسؤول اند و باید فکری بیاندیشند و اقدامات لازم را به عمل بیاورند؛ لازم است امنیت مراکز اجتماع را تضمین کنند و تأمین امنیت دارد باید در حدی باشد که دشمن جرأت تحدی نکند؛ امروز از مردمی که در این حوادث شهید می دهند پشتیبانی می کنیم و از مسؤولین افغانستان مطالبه جدی می کنیم که اقدام لازم به عمل بیاورند و مردم را در مدیریت و برقراری نظم شریک کند.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: با مشارکت دادن مردم و همه اقوام افغانستان در اداره کشور، این کشور قوی تر خواهد شد و بهتر می تواند با توطئه های دشمن مقابله کند؛ دولت جدید باید در مشارکت دادن اقوام مختلف در مدیریت کشور اقدام کند.

وی تأکید کرد: به اسرائیل و آمریکا اخطار می دهیم صبر مردم منطقه رو به پایان است و اگر دست از این کشتار ها و ایجاد تفرقه ها بر ندارید منتظر دست انتقام مردم منطقه باشید؛ امروز وحدت جهان اسلام همچون همیشه یک واجب مقدس الهی است و سایر مذاهب اسلامی بدانند که آنچه توطئه دشمن را به نتیجه می رساند تفرقه ما است و وظیفه ما و همه مسلمین به خصوص شیعیان صبر و تحمل است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان تأکید کرد: تفرقه بین شیعه و سنی توطئه ای اسرائیلی و آمریکایی است که هزینه های بسیاری کردند و با هزینه های فکری، علمی تلاش دارند با ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی سلطه خود را مستحکم و پایدار کنند؛ توطئه ایجاد تفرقه به ثمر نمی رسد و مردم در برابر این توطئه ایستادگی کرده و برای ایجاد وحدت اقدام می کنند و دشمنان را نا امید و نابود می کنند.

ارسال نظرات