۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۲۶۰۹
حجت الاسلام لیالی با تأکید بر عدم تناسب احکام صادره با جرم اخلالگران ارز:

همه کسانی که در اخلال بازار ارز و سکه نقش داشتند، محاکمه شوند

همه کسانی که در اخلال بازار ارز و سکه نقش داشتند، محاکمه شوند
حجت الاسلام لیالی گفت: اگر اخلال در بازار ارز در زمان جنگ اقتصادی با رضایت و موافقت سران دولت روحانی صورت گرفته، باید آنها نیز پاسخگو بوده و محاکمه شوند.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اعلام حکم پرونده سیف و عراقچی از سوی قوه قضاییه گفت: چرخه و فرایند پرونده در قوه قضاییه صدور حکم بدوی، تجدید نظر و دادرسی نهایی است، اما روند رسیدگی پرونده اخلال در بازار ارز و طلا در دست ما قرار نگرفته است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: حکم بدوی پرونده قضایی آقای سیف، عراقچی و همکاران آنها براساس احکام حقوقی و قضایی صادر شده، اما بنده در زمینه حقوقی تخصصی ندارم، از این رو باید حقوقدانان درباره روند و فرایند پرونده قضایی و میزان تناسب جرم و حکم صادره سخن بگویند.

احکام صادره اخلاگران بازار ارز نتوانسته صاحب نظران را اقناع کند

وی با بیان اینکه پرونده قضایی آقای سیف و عراقچی در زمینه اخلال در بازار ارز و سکه بوده، گفت: بنده به عنوان کارشناس سیاسی اعتقاد دارم که صدور این حکم نتوانسته صاحب نظران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را اقناع کند و نقدها و اشکالات بسیاری بر این حکم صادره وارده شده است.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه جوانان مطالبه گر از دستگاه قضا درخواست دارند که برای احکام صادره در پرونده قضایی اخلال در بازار ارز و سکه پاسخگو باشند، افزود: شاید دستگاه قضایی قصد داشته که هرچه زودتر پرونده قضایی اخلال در بازار ارز و سکه را جمع کند و چنین حکمی را صادر کرده، از این رو باید دستگاه قضایی کشور پاسخگوی حقوقدانان و همچنین صاحب نظران فرهنگی، سیاسی و جامعه در مورد این حکم باشند.

مسؤولان در هر دوران و هر پستی پاسخگوی مدیریت و اهمال گری خود باشند

وی بر لزوم برخورد قضایی با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی در هر دولتی تأکید و بیان کرد: مبارزه با مفسدان اقتصادی و اخلال گران در بازار ارز و سکه تنها به دولت روحانی اختصاص ندارد، از این رو اگر مسؤولی در دولت آیت الله رئیسی و همچنین دولت های احمدی نژاد، خاتمی و هاشمی چنین تخلفاتی را انجام دادند، باید برخورد قضایی با آنها صورت گیرد.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه باید مسؤولان در هر دوران و هر پستی پاسخگوی مدیریت و اهمال گری خود باشند، گفت: اگر اخلال در بازار ارز و سکه، آن هم در زمان جنگ اقتصادی کشور با رضایت و موافقت سران دولت روحانی صورت گرفته، باید آنها نیز پاسخگو بوده و محاکمه شوند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: شاید فشار هجمه ها به دستگاه قضایی و دولت کنونی سبب شده حکم سبک و محدود برای آقای سیف و عراقچی صادر شود که در دادگاه تجدید نظر نیز حکم جایگزین بر آن قرار داده می شود و در عمل این حبس و محدویت برای این آقایان در کار نخواهد بود./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
اخلال ارزی فساد بزرگی بوده و باید به جرم مفسد فی الارض اعدام می دادند.... دهسال زندان که آنهم دو سال بعد عفو بخورند فایده ندارد.... حسن روحانی که آمر بوده از شراکت در جرم کنار گذاشته شده...
0
0