۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۲۶۶۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جنایات اخیر افغانستان وحدت شیعه و سنی را نشانه گرفته است

جنایات اخیر افغانستان وحدت شیعه و سنی را نشانه گرفته است
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پیامی افزوده است: این اقدامات مخرب و ناجوانمردانه انتحاری، هدفی جز اخلال در وحدت و انسجام جامعه شیعه و سنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در پیامی با محکوم کردن جنایات اخیر افغانستان، آمده است: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه  شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت اسلام، دوباره مایه خشم  مسلمانان، آزادگان و مراجع و علما حوزه‌های علمیه جهان شد.

بی‌شک این اقدامات مخرب و ناجوانمردانه انتحاری، هدفی جز اخلال در وحدت و انسجام جامعه شیعه و سنی و ملتهب نمودن امنیت روانی مردم افغانستان ندارد؛ لازم است حکومت افغانستان با هوشیاری و سرعت عمل نسبت به شناسایی و مجازات این عاملان تروریست اقدام کرده و امنیت مساجد و مراکز دینی شیعه و سنی را تأمین کند.

مستکبران عالم آمریکای جنایتکار و اشغالگران و گروه های متحجر و افراطی خصوصا داعشی ها، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

تأمین امنیت برای مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی کامل افغانستان و بر اساس مردم سالاری دینی ، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است.

اینجانب به نمایندگی از مردم استان لرستان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و اعلام حمایت خود از مسلمانان و شیعیان مظلوم افغانستان، مصیبت وارده را به مردم شریف، نجیب، شجاع و مظلوم افغانستان، علما و بزرگان آن مرز و بوم ، بازماندگان محترم شهدا و مجروحان  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحان سلامتی و عافیت درخواست می نمایم.

تجمع  طلاب و روحانیون در محکومیت حمله های تروریستی علیه مردم افغانستان

گفتنی است، به همت دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حوزه علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون لرستانی در محکومیت حمله های تروریستی علیه مردم افغانستان برگزار می شود.

این تجمع، دوشنبه ۲۶ مهرماه ساعت  ۱۰:۳۰صبح در مصلای الغدیر خرم آباد، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد./9451/د101/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات