۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۹۲۶۷۷
امام جمعه شهرستان رودان:

یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند

یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند
هرمزگان ـ حجت الاسلام دری گفت:دشمن به دنبال مقابله با وحدت مسلمانان است تا در جوامع اسلامی اختلاف وجود داشته باشد در حالی که یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دری، امام جمعه شهرستان رودان در تجمع طلاب و روحانیون این شهرستان در حوزه علمیه ولی عصر(عج)، ضمن محکومیت حمله تروریستی به مسجد قندهار و قندوز افغانستان، اظهار کرد: دنیا و مسئولان افغانستان به سادگی از کنار این حادثه گذشتند اما مسلمانان از آن به سادگی عبور نخواهند کرد.

وی افزود: آمریکای جنایتکار پس از ۲۰ سال با ذلت از افغانستان خارج شد و کارنامه آن در این ۲۰ سال ضعیف‌کشی و مظلوم‌کشی بود اما در عین حال برای اینکه جنایت‌های خود در افغانستان را ادامه دهد، داعش را به جا گذاشت.

امام جمعه رودان تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد از طرفی با حادثه قندوز و قندهار افغانستان را ناامن و از طرف دیگر این کشور را درگیر جنگ داخلی و مذهبی بین شیعه و سنی کند و این آمریکاست که به وسیله داعش این جنایت را در افغانستان انجام می‌دهد.

دری عنوان کرد: دشمن به دنبال مقابله با وحدت مسلمانان و بیداری اسلامی است تا در جوامع اسلامی اختلاف وجود داشته باشد در حالی که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند. این‌گونه جنایت‌ها خلاف دیدگاه اسلام، جامعه بشریت و انسانیت است.

وی ادامه داد: توطئه دشمنان برای تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و قتل‌عام آن‌ها صورت گرفته و سال‌هاست مسلمانان در کشورهای عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و فلسطین کشته می‌شوند در حالی که این اقدام ناشایست موردقبول هیچ دیدگاه بشری، اسلامی و فرقه‌ای نیست.

امام جمعه رودان در پایان یادآور شد: در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی کشتار هر انسانی چه مسلمان و چه غیرمسلمانان محکوم است؛ اما مزدوران و دشمنان اسلام و مسلمانان باید بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند خدشه‌ای در اتحاد مسلمانان ایجاد کنند./د101/

ارسال نظرات