۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۹۲۷۰۱
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

بین روحانیون سنی و شیعه یک تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد

بین روحانیون سنی و شیعه یک تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد
کردستان ـ حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: بین روحانیون سنی و شیعه یک تعامل همیشگی جاری باشد و در موضع گیری های خویش همواره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان امروز با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این دیدار اظهار داشت: طلاب و روحانیون با وجود وضعیت نامناسبت معیشتی بازهم در بحث تقوا، تهذیب و... نمونه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: وظیفه ای که ما امروز به عنوان طلبه بر عهده  داریم احیای شعائر دینی و اسلامی هست بنابراین نباید اجازه دهیم که مشکلات دنیوی این سعادت را از ما بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شرایط کنونی در کشور به علت بی تدبیری برخی از دولتمردان گذشته و نیز فشارهای خارجی نامساعد است ولی با این وجود دولت جدید و رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش بسیاری هم برای اعتلای اسلام و نیز رفع مشکلات اقتصادی ملت دارند که امر بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: مسئله فتنه در کشور چندین بار از سوی عناصر خودفروخته داخلی روی داد، از همین رو باید علما و روحانیون دینی با برداشتن عَلَم دین در مقابل این توطئه گران و تجزیه طلبان قرار بگیرند و اجازه ندهند که به انقلاب و نظام اسلامی آسیبی وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید بین روحانیون سنی و شیعه یک تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد و در موضع گیری های خویش همواره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و سخنان معظم له را نصب العین  خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش های خوب و مستمر شاهد بازگشایی و از سرگیری فعالیت دوباره در مدارس شهید شیخ‌الاسلام سنندج، مریوان و سقز هستیم که بی شک این امر می تواند در ارتقا وحدت در این استان بسیار مثمر ثمر باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد شیعیان در کشور افغانستان، عنوان داشت: از ابتدای اسلام تاکنون انسان های بی گناه بسیاری توسط افراد متحجر با افکار بسته و ضدانسانی به قتل رسیده اند و آخرین نمونه آن جنایت گروهک تکفیری داعش علیه نمازگزاران دو مسجد در کشور افغانستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: از شما روحانیون که به عنوان معتمد مردم و جامعه شناخته می شوید درخواست می شود  که هر جایی مشکلی مشاهده شد، موضوع را به بنده منعکس کنید تا ان شاء الله با همکاری دوستان و مدیران استانی برای رفع آن اقدام صورت گیرد./د101/

ارسال نظرات