۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۲۷۰۸
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

جوامع اسلامی با اتحاد و همدلی کشتار مردم مظلوم افغانستان را محکوم کنند

جوامع اسلامی با اتحاد و همدلی کشتار مردم مظلوم افغانستان را محکوم کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید جوامع اسلامی در سایه اتحاد و همدلی جنایت‌های تروریستی و کشتار مردم مظلوم افغانستان را محکوم کنند.

آیت الله سید رحیم توکل، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت حادثه تروریستی و کشتار شیعیان در افغانستان، گفت: سازمان ملل متحد تابع اوامر و نفوذ آمریکا است و این نهاد هیچ زمانی در جنگ هایی که در دنیا روی داده از حق دفاع نکرده، از این رو نباید از این سازمان انتظار محکومیت جنایت و کشتار مردم مظلوم افغانستان را داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهیت طالبان از آغاز تا کنون مجهول مانده و معلوم نیست که این همه سلاح را از کجا به دست آورده است، افزود: اکنون گروهی در افغانستان حکومت را به دست گرفته که ماهیت آن نامعلوم و نامشخص است، از این رو هرج و مرج و اتفاقات بسیاری در این کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه گروه داعش در افغانستان در جهت اجرای دستورات وهابیت به جنایت علیه شیعیان می پردازد، گفت: اکنون شاهد هستیم که دوباره گروه داعش در افغانستان ظهور کرده و مسجد شیعیان را مورد هدف خود قرار داده و به کشتار مردم مظلوم و بی گناه می پردازد.

آیت الله توکل بیان کرد: زمانی که داعش به سوریه و عراق تجاوز کرده بود، دولت این دو کشور از ایران کمک خواستند، از این رو نیروهای ما وارد این دو کشور شدند و ریشه داعش از این مناطق برچیده شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حکومت طالبان تا کنون از نیروهای ایران نخواسته که برای جنگ با داعش وارد این کشور بشویم و اگر ما نیز بخواهیم وارد این کشور شویم کاری غیر قانونی بوده و از منظر بین المللی محل اشکال است.

آیت الله توکل بر لزوم اتحاد و وحدت امت اسلامی در جهت ایستادگی مقابل جنایت های دشمنان تأکید کرد و گفت: باید جوامع اسلامی در سایه اتحاد و همدلی جنایت های تروریستی و کشتار مردم مظلوم افغانستان را محکوم کنند.

خبرنگار: محمدحسین چاوشی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
United Kingdom
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
آنطور که معلوم شده طالبان 70 هزار جنگجو داشت و با شکست ارتش 300 هزار نفری افغانستان به سلاحها و تجهیزاتشان دست یافته.... الان ایران یا باید طالبان را به رسمیت بشناسد و با آنها مذاکره کند تا آنها هم متعهد شوند امنیت شیعیان را تامین کنند و یا اینکه با داعش مذاکره کند و با آنها قرارداد صلح حدیبیه امضا کند داعش از کفار و آمریکا بدتر نیستند که ایران با آنها مذاکره می کند.
0
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
جناب توکل خبر ندارد...وقتی طالبان را هیچ دولتی حتی ایران به رسمیت نشناخته چگونه می تواند دیگر دولتها را به خاکش دعوت کند.... دوم اینکه بدون کمک روسیه و آمریکا ایران نمی توانست داعش سوریه را شکست بدهد.. و ابوبکر البغدادی را آمریکا کشت نه ایران.... داعش خراسان می تواند در آینده بسیار قویتر ظاهر شود.
0
0