۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۹۲۷۱۲
امام‌جمعه سنقر:

وحدت مهمترین آموزه‌ دین است / فرهنگ وحدت در جامعه تسری یابد

وحدت مهمترین آموزه‌ دین است / فرهنگ وحدت در جامعه تسری یابد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام اکبری گفت: وحدت از مهم‌ترین آموزه‌های دین است و خداوند برای ایجاد وحدت برخی از نمادها را به‌عنوان فریضه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام رضا اکبری پوریانی، امام جمعه سنقر با اشاره به ضرورت‌های وجود وحدت بین مسلمانان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: وحدت از مهم‌ترین آموزه‌های دین است. خداوند برای ایجاد وحدت به صورت فرهنگ رایج در جامعه اسلامی برخی از نماد‌های وحدت مانند حج و نماز‌های جماعت را به‌عنوان فرایض واجب یا مستحب مؤکد بر مردم قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه موارد یاد شده نشانه‌هایی برای افراد هوشمند است تا از روی آن به تشخیص برسند که رضایت خداوند بر اتحاد امت اسلامی است، افزود: امت اسلامی باید متحد، همدل، همراه و منسجم باشند، خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران می‌فرماید «مانند کسانی بودید که بر لب پرتگاه آتش قرار داشتید، به گونه‌ای شد که به هم نزدیک و به واسطه نعمت خداوند با هم برادر شدید و شما بر لب پرتگاه آتش بودید و خداوند شما را از آن پرتگاه نجات داد».

امام جمعه سنقر با بیان اینکه در هر جامعه‌ای انحراف، اختلاف و تفرق جلوی رشد، تعالی، تکامل و پیشرفت را می‌گیرد و پیشرفت نیازمند مبنایی است، گفت: اهل‌بیت(ع) امامان جامعه هستند و امام حکم روحی دارد که در کالبد متفرق دمیده می‌شود و این‌ها را با هم هماهنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام اکبری پوریانی دنیاپرستی را موجب متفرق شدن و زمینه‌ساز تنازع، اختلاف، جنگ و درگیری دانست و اظهار کرد: اگر خواسته‌های دنیوی را کم‌رنگ کنیم زهد، عدم دلبستگی به دنیا، توجه به آخرت و دستورات الهی اتفاق افتاده و اینجاست که حالت درنده‌خویی جای خود را به برادری می‌دهد.

وی در ادامه با مهم توصیف کردن برجسته شدن اشتراکات واقعی بین مسلمانان، بیان کرد: باید بتوانیم زمینه اختلافات را در جامعه از میان برداریم و این امر زمینه‌ساز وحدت واقعی است و امت اسلامی هم‌جهت بوده و مسیر و راه و هدفشان یکی است.

امام جمعه سنقر وجود وحدت میان شیعیان و اهل‌سنت را لازم ارزیابی کرد و افزود: در آموزه‌های دینی وحدت با برادران اهل‌سنت در برخی روایات آمده است. در نماز‌ها و تشییع جنازه‌ها شرکت کنید که به حتم در این مسائل حکمتی است.

حجت‌الاسلام اکبری پوریانی در بیان حکمت شرکت در مراسم اهل‌سنت، گفت: انسان بنده نیکی کرده است، وقتی در شما اخلاق خوب و همدلی و همراهی دیدند به شما انس و الفت پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اشکال داشتن توهین به مقدسات اهل‌سنت، افزود: متأسفانه برخی به زنان پیامبر گرامی اسلام توهین می‌کنند و مقام معظم رهبری این مسئله را حرام دانستند.

امام جمعه سنقر تصریح کرد: تمام تلاش خود را بر وحدت بگذاریم و از ظرفیت‌ها و اشتراکات بین مسلمانان استفاده کنیم. اشتراکات آحاد امت اسلامی را برجسته کرده تا احساس همدلی، انس و الفت و همراهی پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری پوریانی گفت: برای رسیدن به جامعه ایده‌آل اسلامی باید با یکدیگر متحد باشیم و این سدی در برابر نقشه شوم دشمنان اسلام و آن کسانی است که در برابر اتحاد مسلمین ایستاده‌اند./د101/

ارسال نظرات