۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۸۲۱
حجت الاسلام بابائیان:

بحران امروز جوامع اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از سیره نبوی است

بحران امروز جوامع اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از سیره نبوی است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت آغاز هفته وحدت، وحدت امت اسلامی را عامل مهمی در نابودی دشمنان اسلام دانست.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گرامیداشت آغاز هفته وحدت، وحدت امت اسلامی را عامل مهمی در نابودی دشمنان اسلام دانست.

وی، اصول مشترک، خدای واحد، پیامبر، کتاب، قبله، مناسک حج و موعود واحد را از مسائل محوری وحدت امت اسلامی عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت های موجود در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، پيام آور مکارم اخلاق و بهترين الگوي انسان ها براي رسيدن به سعادت است، ادامه داد: ميلاد پيامبر اکرم(ص) و هفته وحدت فرصتي مغتنم براي نمايش وحدت بيش ازپيش مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام در جهان است.

حجت الاسلام بابائیان، وحدت و همبستگی امت اسلامی از جمله تعالیم مهم اسلامی و اصول فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: تسخیر قلوب، تفاهم و دوستی به جای خصومت از جمله تعالیم مهم اسلامی و اهداف نبی مکرم اسلام است.

وی با بیان این که اختلاف و تفرقه، راهبرد دشمنان علیه امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تنها راه عبور از مشکلات و بحران های امروز جامعه اسلامی، وحدت و انسجام میان مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، وضعیت امروز دنیای اسلام را نتیجه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: امت اسلامی باید کلام الهی و نبی مکرم اسلام را محور وحدت خود قرار دهند.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که تقویت و همبستگی امت اسلامی مهم ترین سفارش قرآن و سیره نبوی است، افزود: متأسفانه امروز برخی کشورهای به ظاهر اسلامی به پیاده نظام دشمن در جهت تفرقه میان مسلمانان تبدیل شده اند.

وی با بیان این که تشدید تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی بر خلاف سیره پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز طرح دوستی با رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه دنبال می کنند به طور حتم در خلاف مسیر نبی گرام اسلام حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز کشورهای اسلامی باید با وحدت و همبستگی در برابر نظام های سلطه گر بیاستند و حقوق واقعی خود دفاع کنند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به اسلام ناب به کار گرفته، وظیفه مسلمانان تقویت نقاط مشترک است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای امت اسلامی ندارد و تنها راه نفوذ دشمنان به کشورهای اسلامی را باز می کند، بیان داشت: متأسفانه دشمنان با تشدید اختلافات در میان امت اسلامی و تلاش در جهت فرقه گرایی در کشورهای مسلمان منطقه، آتش جنگ و خونریزی را در این کشورها روشن کردند.

وی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را محور وحدت در میان کشورهای اسلامی معرفی کرد و افزود: علیرغم این که برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی در خلاف مسیر سیره نبوی حرکت می کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 43 سال گذشته همواره به دنبال تقویت وحدت میان مسلمانان بوده است./950/ت310/

ارسال نظرات