۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۹۲۸۲۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

کشته شدن نمازگزاران در افغانستان نشان دهنده نفوذ دشمن در جوامع اسلامی است

کشته شدن نمازگزاران در افغانستان نشان دهنده نفوذ دشمن در جوامع اسلامی است
سیستان و بلوچستان ـ حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: کشته شدن تعدادی از نمازگزاران در افغانستان نشان دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در همایش محوری هفته وحدت ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده که دچار اختلاف نشوید زیرا که اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد. منشا، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر خداوند متعال پیامبران الهی و قرآن را فرستاده و حضرت محمد(ص) را رحمت للعالمین نامیده از سر رحمت اوست و اگر پیامبر در طول عمر خود تلاش و زحمات زیادی را تحمل کرد برای هدایت و ارتقاء سطح علم و فرهنگ مردم، رشد جامعه اسلامی،  رشد اخلاق و معنویت و کم کردن آسیب‌ها و مشکلات مردم بود.

وی ضمن اشاره به تعبیر امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه از پیامبر گرامی اسلام، ادامه داد: امام علی(ع) پیامبر اکرم(ص) را پزشکی به پزشکی دوره گرد تشبیه کرد که در جامعه در حال گردش است و از همه ابزار برای مرهم گذاشتن بر روی زخم‌های مردم استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر ائمه اطهار(ع) همواره به اتحاد جامعه تاکید می‌کردند و سیره و روش همه آنها این بود از سر همین رحمت و دلسوزی برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان است. اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت، و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود که اگر دل‌ها با هم بود دست‌ها را در دست یکدیگر خواهیم گذاشت و اتحاد تقویت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است که این فکر باعث ایجاد خشونت می شود از جمله کشته شدن تعدادی از نمازگزاران در افغانستان که چنین کارهایی با اسلام سازگاری ندارد اما با نام اسلام شکل می‌گیرد نشان دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: باید در ایران اسلامی و به خصوص سیستان و بلوچستان بیش از گذشته قدر وحدت را بدانیم و برای حفظ، تقویت و گسترش آن تلاش مضاعف داشته باشیم. باید از طریق این وحدت و با استفاده از فضای همگرایی دست در دست هم بگذاریم و همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در راستای رسالت پیامبر گام برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان ما در برخی عرصه‌ها پیشتاز آیت از جمله وحدت، اتحاد، مردم خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی که این ها نقطه قوت ماست اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب‌ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم بنابراین باید از ظرفیت‌ها استفاده بهینه و برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنیم./د101/

ارسال نظرات