۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۹۲۸۳۲

معضل مهاجرت از افغانستان

معضل مهاجرت از افغانستان
رئیس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان و سفیر ایران در کابل درباره حل مشکلات مهاجرین و وضعیت کنونی افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان درباره وضعیت جاری افغانستان گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط عبدالله، در این دیدار دو طرف همچنین پیرامون «معضل مهاجرت هموطنان ما به کشورهای همسایه از جمله به جمهوری اسلامی ایران و تأثیرات آن بر هر دو کشور» بحث و تبادل نظر کردند.

پس از سقوط دولت سابق افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور موج تازه‌ای از پناهجویان افغان به کشورهای همسایه به ویژه ایران آغاز شود.

«احمد وحیدی» وزیر کشور ایران اخیراً از پناه‌جویان افغان خواست تا به مرزهای ایران مراجعه نکنند زیرا «امکان پذیرش مهاجر کم است» و تصریح نمود که نیروهای پلیس آن‌ها را باز می‌گردانند.

امینیان شهریورماه نیز در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و عبدالله عبدالله به طور مشترک نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، در این دیدار، طرف‌ها درباره ایجاد یک افغانستان «باثبات و یک نظام مبتنی بر اراده مردم که از مشروعیت ملی و بین‌المللی برخوردار باشد» تبادل نظر کرده بودند.

انتهای پیام/./؛

منبع: تسنیم
ارسال نظرات