۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۸۴۹
نفوذ در قلب اسلام (۱۴)؛

تزلزل جایگاه اسلام و مرجعیت، هدف از نفوذ در بیوت علما

تزلزل جایگاه اسلام و مرجعیت، هدف از نفوذ در بیوت علما
آیت الله مجتهدشبستری تزلزل جایگاه اسلام و مرجعیت را هدف از نفوذ دانست و گفت: نفوذ در بیوت منتظری، شریعتمداری و شیرازی از نمونه‌های بارز این مسأله است.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین چرایی نفوذ در بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه پرداخت و گفت: یکی از محل هایی که می تواند برای مردم الهام بخش باشد، بیوت مراجع عظام تقلید است.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه اقشار مختلف مردم به مراجع تقلید اعتقاد ویژه ای دارند، از این رو بیوت آنها را ملجاء و پناهگاه خود می دانند، تصریح کرد: مردم اخبار و بیاناتی که از سوی دفاتر مراجع تقلید منتشر می شود، قبول و از آن تبعیت و پیروی می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از سوی دشمنان قصد نفوذ و رخنه در بیوت مراجع تقلید را دارند، گفت: نفوذیان با بیگانگان ارتباط دارند و با اصل نظام اسلامی مخالف هستند، از این رو قصد دارند افکار مرجع تقلید را تحت تاثیر خود قرار دهند تا اینکه از سوی دفتر مرجع تقلید نیز موضع و سخنان ناسازگار با اصول نظام اسلامی بیان شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هدف از نفوذ در بیوت مراجع را تزلزل جایگاه اسلام و مرجعیت در میان مردم توصیف کرد و افزود: نفوذ در بیوت آیت الله منتظری و آیت الله شریعتمداری و همچنین نفوذ بیگانگان در بیوت معروف تشیع انگلیسی از نمونه های بارز این مسأله است.

وی بر لزوم هوشیاری مراجع تقلید در زمینه نفوذ تأکید و ابراز کرد: بایستی مراجع عظام تقلید، بر رفتار اطرافیان خود دقت نظر داشته و  به هر کسی به زودی اطمینان نکنند. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حوزه های علمیه و طلاب انقلابی زمانی که تشخیص دادند افراد ناباب در دفاتر مراجع عظام نفوذ کردند، به بیوت مراجع تقلید تذکر دهند تا جلوی این گونه نفوذها گرفته شود. / مالک شریعت ناصری

ارسال نظرات