۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۹۲۸۵۹
مدیر مرکز اسلامی خولن:

وحدت عامل حفظ مقدسات و نجات مظلومان است

وحدت عامل حفظ مقدسات و نجات مظلومان است
مدیر مرکز اسلامی خولن وحدت را عامل حفظ مقدسات و نجات مسلمانان مظلوم در فلسطین، کشمیر و دیگر نقاط جهان توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم خلیل رضوی مدیر مرکز اسلامی خولن در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: موضوع وحدت بین مسلمانان، موضوعی است که شرع مقدس اسلام به ما دستور داده است.

وی با بیان این که از نظر قرآن و سنت بر ما واجب است که وحدت خودمان را حفظ کنیم، وحدت را ابزار حفظ مقدسات اسلام عنوان کرد و افزود: این موضوع موقعی برای ما جدی­‌تر می‌­شود که شاهد کینه استکبار جهانی نسبت به اسلام هستیم.

وی با اشاره به مظلومیت مسلمانان در جهان کنونی به ویژه در فلسطین، کشمیر، و دیگر کشورها، تاکید کرد: این موضوع حاکی از آن است که وحدت ابزار نجات مظلومان است.

حجت الاسلام رضوی تاکید کرد: این موضوع آنقدر جدی است که امام خمینی (ره) فرمودند: دست‌­های ناپاکی که بین شیعه و سنی در ممالک اسلامی اختلاف می‌اندازند، نه شیعه هستند و نه سنی. اینها دستهای استعمار هستند و می‌خواهند ممالک اسلامی را از دست آنا بگیرند.

وی با بیان این که ظاهرا ممالک اسلامی دست ماست، اما شاهد آن هستیم که هم فرهنگ آنها در کشورهای ما پیاده می ‌شود و هم آنها آنچه می ‌خواهند، انجام می‌ دهند.

مدیر مرکز اسلامی خولن در بخش دیگری از سخنان خود بر فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم اهانت به مقدسات اهل سنت برای حفظ وحدت مسلمانان اشاره کرد و افزود: آیت الله العظمی سیستانی نیز در رابطه با اهل سنت، فرمودند: اینها فقط برادر ما نیستند؛ اینها جان ما هستند.

وی با تاکید بر لزوم عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی و دیگر مراجع که در رابطه با وحدت تلاش کرده و مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کنند، گفت: ما از پیروان مکاتب دیگر هم دعوت می­‌کنیم که بر روی این مسئله فکر کرده و حتما این وظیفه را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام رضوی با بیان این که ضعف ما موجب شده است استکبار ما را مظلوم قرار داده و دائما به مقدسات اسلامی اهانت کند، تصریح‌ کرد: امروز بیت المقدس دست اسرائیل است و فلسطینی‌­ها در سرزمین خودشان مظلوم هستند و این ناشی از نبود وحدت است.

مدیر مرکز اسلامی خولن با گلایه از توافقنامه‌های سازش میان برخی کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: سازش به جایی رسیده که اکنون خیلی از ممالک اسلامی هم در حال تسلیم در مقابل اسرائیل هستند و اسرائیل را غاصب نمی ‌دانند و این واقعا خجالت آور است.

وی تاکیدکرد: اگر بین امت اسلامی وحدت باشد، این سرانی که تخلف می­‌کنند هم سر عقل خواهند آمد. با وحدت می‌­شود فلسطین را از مظلومیت نجات داد. با وحدت می­‌شود مسلمانان کشمیر را از ظلم نجات داد. با وحدت می­‌شود مقدسات اسلام را حفظ کرد.

این اندیشمند مسلمان با بیان این که اگر بخواهیم مکتب اسلام در جهان آبرومند بشود، و بتوانیم دین مقدس اسلام را درست معرفی کنیم، نیازمند وحدت هستیم، تصریح کرد: چرا ما اختلافات جزئی را انقدر بلند می‌کنیم که نوبت به دست و گریبان برسد و استکبار جهانی از آن سود ببرد؟ این به نفع ما و عاقلانه نیست.

وی با تاکید بر این که در وضعیت کنونی مهم­ترین فریضه بر دوش علما حفظ وحدت است، گفت: دیگران برای دشمنی ما متحد شده اند. آیا ما نباید برای حفظ اسلام متحد بشویم؟

حجت الاسلام رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را مکتبی جهانی توصیف کرد و افزود: ما هنوز نتوانسته‌­ایم اسلام را آن طور که باید معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری هرساله کنفرانس وحدت و دیگر کنفرانس‌ها و وبینارها این اقدامات را لازم اما ناکافی خواند و توضیح داد: ما نیازمند اقدامات عملی از سوی تمامی مراکزی هستیم که می‌توانند در این موضوع نقش‌آفرینی کنند و مفتیان اهل سنت را هم دعوت می­‌کنیم که صریحا نظر خود را در این باره اعلام کنند که ملت مسلمین می‌­توانند وحدت داشته و آبرومندانه با قوت و قدرت تقدسات اسلام را حفظ کنند.

ارسال نظرات