۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۹۲۸۶۵
امام جمعه کرمانشاه:

غرب و شرق در معنویات به بن بست رسیده اند

غرب و شرق در معنویات به بن بست رسیده اند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: غرب و شرق در معنویات به بن بست رسیده اند و تنها اسلام است که می تواند نجات بخش انسان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما سه شنبه شب در مراسم جشن وحدت که به همت دفتر امام جمعه شهرستان پاوه و با حضور روحانیون، مسئولان و ... برگزار شد، اظهار داشت: علما را از این باب وارثان انبیا می نماند زیرا باید همواره در مسیر  وحدت انسان ها قدم بردارند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امام خمینی (ره) به علت اینکه بر سر سفره دین و اسلام رشد کرده بودند هر تصمیمی که اتخاذ می فرمودند بر پایه اسلام و دین بود و همه دیدیم که تصمیمات ایشان چقدر درست بود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: غرب و شرق در معنویات به بن بست رسیده اند و تنها این اسلام است که در این میان می تواند نجات بخش انسان باشد، زیرا آموزش ها و مبانی اسلام منطبق بر فطرت بشر است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام همواره شاهدیم که در بحث وحدت این بزرگان چه تذکرات مهمی به همه ما داده اند و ما را از هرگونه دودستگی برحذر داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اسلام در تمام ابعاد سخنان و حرف های بسیاری برای نوع بشر دارد بنابراین انتظار همه ما از علما دینی این است که ظرفیت لاینتاهی این دین را برای مردم بازگو نمایند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه قدرت ایران اسلامی نشات گرفته از برکات اسلام است، بیان داشت: اقتدار و صلابت نظام اسلامی نشات گرفته از قدرت دین مبین اسلام است و به عینه شاهدیم که اسلام به این نظام مقدس چه قدرتی داده است./1400/پ210/

ارسال نظرات