۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۹۳۸
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهدا عامل ایجاد بسترهای سرافرازی و سربلندی ملت ایران هستند

شهدا عامل ایجاد بسترهای سرافرازی و سربلندی ملت ایران هستند
زنجان ـ سردار جوانی گفت: شهدا عامل تأمین‌کننده عزت ملت ایران و عامل ایجاد بسترهای سرافرازی و سربلندی ملت ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، سردار یدالله جوانی امروز در یادواره ۴۰۰ شهید شهرستان ابهر که در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز دشمن با استفاده از جهل و نادانی برخی کشورهای منطقه، گروهی افراطی، جاهل و نادان را به خدمت گرفته که برای آمریکا، انگلیس و صهیونیست کار می‌کنند، گفت: توطئه داعش از سوریه به عراق کشیده شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۱ سال از آغاز و ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، اظهار کرد: شهدا چه کرده‌اند که خداوند چنین عزتی در دنیا به آن‌ها داد که مورد تکریم قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته، افراد زیادی در سنین مختلف از دنیا رفته‌اند، گفت: بعد از گذشت دهه‌ها، تصاویر شهدا در مساجد، محافل، روستاها و داخل شهرها زینت‌بخش هستند و شهدا در زمانه خود چنین کردند و عامل تأمین‌کننده عزت ملت ایران و عامل ایجاد بسترهای سرافرازی و سربلندی ملت ایران شدند.

جوانی به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ اشاره کرد و ابراز داشت: صدام به نیابت از تمام دنیا جنگ را آغاز نکرد و محاسبات صدام که برآورد آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب بود، اینگونه بود که ایران بعد از انقلاب اسلامی به هم ریخته و سامان و قدرت دفاع از خود را ندارد.

وی تصریح کرد: صدام می‌خواست جامعه انقلابی به پاخواسته در راه خدا به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را حقیر و ضعیف کند و اما صدام غافل از این بود که امام خمینی (ره) و ایران اسلامی، سربازان و جوانانی دارد که آفریننده صحنه‌های مختلف دفاع مقدس هستند و ایران همیشه مقتدر است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کفر با تمام توان در دفاع مقدس به صحنه آمده بود و آمریکا، شوروی سابق، اروپا، رژیم صهیونسیتی و کشورهای مرتجع منطقه به صدام کمک نمی‌کردند که اروند را بگیرد بلکه به صدام کمک می‌کردند که پرچم اسلام به زیر کشیده شود.

جوانی به تذکرات رهبری در سال‌های گذشته نسبت به ملت، جوانان و به‌ویژه مسئولان اشاره کرد و ابراز داشت: این جنگ، یک گنج است لذا مراقبت و بهره‌برداری کنید و دفاع مقدس، سرمایه بی‌نظیر و بی‌بدیلی است.

وی افزود: شهدا و رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس با برخورداری از نصرت الهی، جنگ جهانی سوم را خنثی و دنیای استکباری را با تمام توانمندی و فخرفروشی‌هایی که داشت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا بهترین بستر برای انتقال فرهنگ مقاومت برای نسل جوان است، تصریح کرد: دوره نورانی دفاع مقدس باعث افتخار جوانان است.

جوانی با بیان اینکه دشمن با تحریف می‌خواهد نگاه‌ها به دفاع مقدس تغییر پیدا کند، افزود: تا زمانی که فرهنگ مقاومت در جامعه، پویا باشد این جامعه، عزیز است و امروز جوانان در کنار حس، حال و شور عاشورایی در محفل شهیدان باید همواره معارف دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمدن‌سازی انقلاب و رسیدن به حیات طیبه در بیانیه گام دوم تفسیر شده و کار شهدا خدایی بود و سبقه خدایی داشت، گفتفت: دوران دفاع مقدس سرمایه بی‌نظیر و بی‌بدیلی است که انباشته از درس‌ها و آموزه‌هایی است و اگر این ملت بخواهد برای همیشه دارای تاریخ سربلند، عزیز و پرافتخار باشد، باید نگاهش به دفاع مقدس بوده و از آن درس بگیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آزادی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: صدام وقتی مقاومت ملت در خرمشهر را دید به این نتیجه رسید که جنگ را نمی‌تواند با پیروزی به پایان برساند و آمریکا و صهیونیست و کشورهای مرتجع، سیلی اصلی را از ایران خورده‌اند.

جوانی با بیان اینکه دفاع مقدس ما یک گنج است که به ما ابزار، امکانات، اموزه‌ها و رهنمودها را برای عبور از موانع بر سر راه می‌دهد، افزود: شهدا از ما این را طلب می‌کنند که ما جهاد کردیم و شما هم جهاد کنید.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات ما در کشور ناشی از این است که متولیان ما به صورت انقلابی عمل نکرده‌اند، گفت: تنها یک راه برای حفظ عزت و عظمت خود در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم و آن راهی است که شهدا رفتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان و شهدا به صورت انقلابی جهاد کردند و خدا به آنها عزت داد، پس همه ما باید تلاش کنیم با عملکرد انقلابی رهرو راه آنها باشیم./د101/

ارسال نظرات