۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۹۳۹
به مناسبت میلاد پیامبر؛

۲۹۰ زندانی در استان فارس آزاد شدند

۲۹۰ زندانی در استان فارس آزاد شدند
فارس ـ حجت الاسلام موسوی گفت: به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت ۲۹۰ زندانی با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام کاظم موسوی اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۰ زندانی با اعطای مرخصی و ۴۰ نفر نیز با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان عادل آباد آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در این هفته ۵ زندانی واجد شرایط نیز پس از موافقت دادگاه با استفاده از پابندهای الکترونیکی فرصت حضور در کانون گرم خانواده و بازگشت به فعالیت اجتماعی را به دست آوردند.

حجت الاسلام موسوی گفت: در بازدید سرزده از زندان مرکزی شیراز روند اعطای تسهیلات قانونی به مددجویان بررسی و تعدادی از مددجویان واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز شناسایی شدند که در روزهای آتی پرونده‌های این افراد برای اظهار نظر مقام قضائی به شعب مربوط ارسال خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی استان فارس با بیان اینکه استفاده از مجازات حبس زمانی مؤثر است که متناسب با بزه ارتکابی بوده و زمینه تأدیب و باز اجتماعی شدن زندانی را فراهم کند، تأکید کرد: مسئولیت مستقیم فرد زندانی با قاضی صادر کننده رأی است و قضات در ابتدای هر روز توجه ویژه‌ای به پرونده‌های دارای زندانی داشته باشند و از سرکشی مستمر از زندان غافل نشود./د101/

ارسال نظرات