۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۹۲۹۸۸

سرکوب هدفمند شیعیان در بحرین و جمهوری آذربایجان

سرکوب هدفمند شیعیان در بحرین و جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان و بحرین به رغم اینکه از نظر جغرافیایی از هم دور هستند، ولی از نظر سیاسی شبیه و بسیار نزدیک به هم هستند؛ گویا اینکه رژیم‌های حاکم نسخه‌برداری شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمهوری آذربایجان و بحرین به رغم اینکه از نظر جغرافیایی از هم دور هستند، ولی از نظر سیاسی شبیه و بسیار نزدیک به هم هستند؛ گویا اینکه رژیم‌های حاکم بر این کشورها به طرز شگفت‌آوری از یک منبع نسخه‌برداری شده‌اند.

بارزترین این تشابه میان رژیم‌های منامه و باکو را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

- جدا شدنِ تقریبا کاملِ هر دو نظام سیاسی از اکثریت قریب به اتفاق ملت‌های بحرین و آذربایجان؛ به نحوی که آنها را وادار کرد تا به طور کامل به عنصر خارجی وابسته باشند تا از آنها در برابر این ملت‌ها محافظت کند.

- عنصر خارجی، که رژیم‌های بحرین و آذربایجان آن را ضامن بقای‌شان در قدرت می‌دانند، آمریکا و اسرائیل است البته رژیم بحرین همچنین به رژیم سعودی، و آذربایجان به ترکیه وابسته است.

- اعتماد رژیم‌های بحرین و آذربایجان به این عناصر خارجی از نوع اعتماد عادیِ سیاسی نیست بلکه اعتمادی است که خطوط قرمز نظامی و امنیتی را رد کرده و در سایه این وابستگی، این رژیم‌ها فاقد مرز و حاکمیت و خطوط قرمز و حتی فاقد کرامت ملی شده‌اند. رژیم بحرین به همتای سعودی‌اش اجازه داد که برای سرکوب کردن انقلاب ملت بحرین به این کشور لشکرکشی کند. رژیم آذربایجان نیز درهای جمهوری آذربایجان را بر روی مداخله نظامی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینیِ ترکیه باز گذاشته و هیچ خطوط قرمزی برای خود قائل نشده است به نحوی که ترکیه هزاران تن از عناصر گروه‌هایِ وهابیِ تروریستی را که از آنها در سوریه حمایت می‌کرد، به جمهوری آذربایجان در جریان جنگ این کشور با ارمنستان اعزام کرده است.

- رژیم‌های آذربایجان و بحرین بدون هیچ ملاحظه‌ای، به اسرائیل برای نفوذ در این کشورها اجازه داده‌اند به نحوی که موساد پایگاه‌های جاسوسی در آنجا تاسیس کرده و مانند سرطان در این دو کشور منتشر شده است.

- رژیم‌های بحرین و آذربایجان به سازمان‌ها و انجمن‌هایی که صهیونیسم، وهابیت، یهودیت و ناهنجاری‌های اخلاقی را ترویج می‌دهند، اجازه داده‌اند تا آزادانه در این کشورها جولان دهند و معابد یوهدی، بودایی، مدارس دینی وهابی، فاحشه‌ها و مراکز غیراخلاقی تاسیس کنند، اما این رژیم‌ها ملت‌های خود را سرکوب می‌کنند و به آنها اجازه نمی‌دهند احساسات دینی خود را آزادانه ابراز کنند همانطور که شاهد هستیم شعائر و نمادهای حسینی در بحرین و جمهوری آذربایجان را از بین می‌برند.

- هر فعالیت و تحرکی که توسط نخبه‌ها و شخصیت‌های دینی در بحرین و جمهوری آذربایجان انجام می‌شود حتی اگر هدف، دعوت به تقویت وحدت میان دولت‌ها و کشورهای اسلامی باشد، از سوی رژیم‌های بحرین و آذربایجان سرکوب و به عنوان "تهدیدی موجودیتی" تلقی می‌شوند. در همین راستا، نیروهای پلیس باکو عصر امروز سه شنبه همزمان با جشن های هفته وحدت، با بازرسی غیرقانونی منزل حجت الاسلام "حاج ایلقار ابراهیم اوغلو" روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان، این شخصیت برجسته را بازداشت کردند. حاج ایلقار ابراهیم اوغلو قبل از بازداشت با انتشار پیام ویدئویی، مردم و بخصوص دینداران جمهوری آذربایجان را به حفظ آرامش و پرهیز از افتادن در دام هر گونه خرابکاری و دسیسه دشمنان اسلام و ملت جمهوری آذربایجان فراخواند. همچنین منابع خبری دینداران جمهوری آذربایجان گزارش دادند تمکین جعفروف، سردبیر سایت "مائده" جمهوری آذربایجان نیز که به نشر معارف شیعی و اخبار جهان اسلام می پردازد، بازداشت شده است.

- مهم‌ترین اتهامات مطرح‌شده علیه نخبه‌های دینی و سیاسی در بحرین و جمهوری آذربایجان مطالباتی است که بر احترام به حقوق بشر، آزادی بیان، احترام به نمادهای دینی و عدم وابستگی به آمریکا، اسرائیل، سعودی و ترکیه است.

- مهم‌ترین و بارزترین وجه تشابه رژیم‌های منامه و باکو دشمنی آشکار آنها با جمهوری اسلامی ایران است. تمام اتهاماتی که علیه نخبه‌های سیاسی و دینی که مخالف نفوذ سعودی، اسرائیل و آمریکا هستند، در بحرین و جمهوری آذربایجان در یک اتهام خلاصه می‌شود و آن "مزدوران ایران" است. بدیهی است که چنین اتهامی برای سرپوش گذاشتن به استبداد و سرکوب رژیم‌های منامه و باکو مطرح می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات