۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۹۳۰۷۱
حجت الاسلام غفاری فر در گفت‌وگو با رسا:

احکام سیف و عراقچی متناسب با جرم آنها نیست/ مسببان اصلی محاکمه شوند

احکام سیف و عراقچی متناسب با جرم آنها نیست/ مسببان اصلی محاکمه شوند
حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه حکم سیف و عراقچی پاسخگوی اتفاقات اخلال در بازار ارز نیست، گفت: مردم خواهان برخورد با مسببان اصلی اخلال در بازار ارز هستند.

حجت الاسلام حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اعلام حکم پرونده سیف و عراقچی از سوی قوه قضاییه گفت: بنده از نظر حقوقی حق ورود به این پرونده را ندارم، اما به عنوان تحلیلگر سیاسی سؤالات چند گانه ای از قوه قضاییه درباره حکم صادره آقای سیف و عراقچی دارم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) بیان کرد: اگر اخبار بهم ریختگی و اخلال در بازار ارز و دلار را در دوران جنگ اقتصادی آن دوران مرور کنیم، خواهیم دریافت که فضای نا امنی روانی، اجتماعی و سیاسی در جامعه ایجاد شد و همچنین مردم نیز آسیب های اقتصادی بسیاری به سبب اخلال بازار ارز مشاهده کردند، آیا با این همه اتفاقات باید حکم این پرونده این گونه باشد؟

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به حکم شرعی فساد فی الارض، گفت: فردی که تنها شمشیر برهنه را به مردم نشان دهد، اما ضربه ای به کسی وارد نکند، تنبیهات و مجازات سنگینی در شرع اسلام برای او تعیین شده، از این رو، اتفاقاتی که به سبب اخلال در بازار ارز در آن دوران روی داده، چند هزار برابر شمشیر برهنه در جامعه ارعاب ایجاد کرده بود، با این وجود آیا حکم صادره پرونده اخلال در بازار ارز باید این گونه صادر شود؟

وی با تأکید بر عدم تناسب احکام صادره با جرم اخلالگران ارز، افزود: به طور قطع حکم آقای سیف و عراقچی باید چندین برابر حکم صادره باشد، اما اگر این دو نفر به طور مستقیم در بحران اخلال بازار ارز نقش نداشتند، عاملان اصلی چه افرادی هستند و چرا هنوز در این زمینه محاکمه نشدند؟

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ابراز داشت: بسیاری از نخبگان و اقشار مختلف مردم به بنده مراجعه می کنند و اعتراض دارند که چرا قوه قضاییه حکم محدودی برای آقای سیف و عراقچی صادر کرده است.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: مردم با وجود تحریم وحشتناک جهانی، عملکرد نامطلوب ۸ ساله دولت روحانی و شرایط کرونا به امید تغییر و تحول در انتخابات شرکت کردند، از این رو اگر عاملین سوء مدیریت و ترک فعل های هشت سال گذشته شناسایی و مورد برخورد قضایی قرار نگیرند، به زودی دیوار مطالبات و اعتماد مردم از بین خواهد رفت، اما هنوز مردم به تحول از سوی دولت سیزدهم امید دارند و از سوی دیگر بیش از ۴ سال برای بازسازی، تغییر و تحول در کشور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه حکم آقای سیف و عراقچی پاسخگوی اتفاقات اخلال در بازار ارز آن دوران نیست، افزود: مردم خواهان برخورد قاطع با محکومان جرائم اقتصادی و مسببان اصلی اخلال گران بازار ارز هستند.

خبرنگار: قاسم شفیعی پور

ارسال نظرات