۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۶۹۳۱۱۰

بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت

بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت
بهای نفت خام در بازار‌های جهانی به دلیل پیش بینی زمستانی نسبتاً گرم در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی اندکی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، به گفته اداره ملی آب و هوای آمریکا زمستان امسال در این کشور سرمای چندانی را به همراه نخواهد داشت. پس از اعلام این گزارش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۱.۲۱ درصد کاهش به قیمت ۸۴ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایشی جزئی ۸۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

طبق گزارش‌های رسمی ارزش نفت خام برنت دریای شمال در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. بحران سوخت در اروپا و آمریکا، افزایش قیمت گاز طبیعی و زغال سنگ در جهان و عدم توازن در میزان عرضه و تقاضا از دلایل اصلی این جهش قیمت ها محسوب می شود.

روز گذشته، اما با اعلام رسمی کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا در چند هفته اخیر منتهی به ۱۵ اکتبر بهای نفت خام بار دیگر افزایشی شد.
تحلیلگران پیش بینی کرده اند با ادامه روند عرضه و تقاضا و نیز افزایش قیمت سایر فرآورده‌های سوختی این افزایش قیمت نفت خام حداقل تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

با این حال جو بایدن، رییس جمهور آمریکا امروز در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرده قیمت بنزین در سال آینده میلادی کاهش یابد. رییس جمهور آمریکا در این باره گفت: هر گونه کاهش قیمت در زمینه سوخت به ویژه بنزین به اقدامات عربستان در این راستا بستگی دارد.

آمریکا در ماه‌های اخیر به شدت نگران افزایش قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی است و گفته می‌شود در حال بررسی راه‌های ممکن برای کنترل این افزایش قیمت هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات