۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۳۲۴۴
حجت الاسلام قادری مطرح کرد؛

کتاب اتحاد و انسجام مورد توجه علمای شیعه و سنی قرار گرفت

کتاب اتحاد و انسجام مورد توجه علمای شیعه و سنی قرار گرفت
جامعیت، جذابیت و نو بودن شیوه نگارش کتاب اتحاد و انسجام، سبب شد در نمایشگاه کنفرانس وحدت اسلامی، مورد استقبال علمای شیعه و سنی از کشور‌های مختلف جهان، قرار بگیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کتاب "اتّحاد و انسجام"، دارای بيش از ۶۰۰ صفحه تحقيق و پژوهش، پیرامون تبيين نقش وحدت در تقويت موقعيت مسلمين جهان می باشد.

به گفته حجت الاسلام احمد قادری، این کتاب به مناسبت سال ۱۳۸۶ که توسط رهبر عزیز انقلاب، به سال "اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی" نامگذاری شد، به رشته تحریر در آمد.

وی گفت: کتاب اتّحاد و انسجا"، در دو بخش کلی تالیف گردیده که در نيمه اول، بیش از ۲۰۰ آیه قرآن کریم و حدیث از ائمه معصومین علیهم السلام (در ۱۳۰ صفحه)، در تایید و تاکید بر حفظ وحدت میان مسلمین، آورده شده است.

عضو شورای نویسندگان کتاب اتّحاد و انسجام ادامه داد: جامعیت و دقتی که در گزینش آیات و روایات وحدت آفرین این کتاب شده، واقعا مثال زدنی است بگونه ای که به اذعان مسئولین وقت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این اولین کتابی است که بدین صورت، پژوهشی محور و جامع در موضوع اتحاد مسلمانان، تدوین و چاپ شده است.

حجت الاسلام قادری ادامه داد: نيمه دوم كتاب "اتحاد و انسجام"، به معرفی مصادیق و نمونه های عملی و بارز وحدت شیعه و سنی می پردازد.

وی گفت: در این بخش، از ۱۰۰ شخصیتِ منادی وحدت (شيعه و اهل سنت) در ۱۲۰۰ سال اخیر نام برده شده و به زندگی نامه ی مختصر و اقدامات وحدت بخش آنها، پرداخته است.

معاون ارتباطات و امور بین الملل موسسه امام هادی علیه السلام، از شخصیت های برجسته متقدم و متاخری که حیات خود را در مسیر تحقق وحدت مسلمین هزینه کردند نام برد و گفت: شیخ صدوق، علامه مجلسی، علی بن عیسی اِربلی، ابن ابی جمهور احسائی و ... از قُدما و مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، حاج آقا نورالله اصفهانی، شیخ شلتوت، شیخ عبدالمجید سلیم، امام موسی صدر و ... از متاخرین، تعدادی از بزرگانی هستند که در این کتاب، به زندگی نامه و شرح اقدامات میدانی آنها در مسیر ایجاد وحدت بین مسلمین، پرداخته شده است.

این عضو پژوهشی موسسه امام هادی(ره)، امام خمینی(ره) و امام خامنه ای دامت برکاته را بزرگترین و موثّرترین پرچمداران اتّحاد مسلمانان جهان دانست و گفت: در یکی از فصل های آغازینِ کتاب اتحاد و انسجام، به صورت ویژه و خاص، جملات حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت مسلمانان، آمده است.
وی با بیان اینکه وحدت و برادری با دیگر مذاهب اسلامی، همواره به عنوان سدّی مستحکم در مقابل استکبار جهانی خواهد بود، گفت: موسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام همواره با تمسّک به دستورات وحدت آفرین قرآن و اهل بیت علیهم السلام و درک این ضرورت در جامعه ی امروز، مفتخر است که آثار خود را با این نگاه، به جامعه علمی تقدیم می کند.

حجت الاسلام احمد قادری در پایان گفت: جامعیت، جذابیت و نو بودن شیوه نگارش این کتاب، باعث گردیده که همه ساله در نمایشگاه جانبیِ کنفرانس وحدت اسلامی، این کتاب، مورد استقبال علمای شیعه و سنی از کشورهای مختلف جهان، قرار بگیرد.

گفتنی است که کتاب اتحاد و انسجام، تالیف گروه نویسندگان موسسه امام هادی علیه السلام می باشد که در ابتدای اين كتاب چنین آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، سال ۱۳۸۶ هجری شمسی را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام نهادند. اين نامگذاری حكيمانه، درست در زمانی بود كه استكبار جهانی، تمام تلاش و كوشش خود را در دو جهت به كار مي‌برد:

۱. ايجاد اختلاف داخلي در كشور

۲. ايجاد اختلاف بين كشورهای اسلامی؛ تا بتواند با اين حركت در كشورهای اسلامی خصوصاً ايران، به هدف شيطانی خود برسد.

ارسال نظرات