۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۹۳۲۶۱

ارتش سوریه کاروان نظامی آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد

ارتش سوریه کاروان نظامی آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد
منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه مانع ورود یک کاروان نظامی آمریکا به مناطق تحت کنترل دمشق شده‌ و نظامیان آمریکایی را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه‌های خبری، جمعه، گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه در یکی از ایست‌بازرسی‌های این کشور در جاده الحسکه-رقه-حلب معروف به جاده ام-۴ از عبور کاروان آمریکا جلوگیری کرده‌اند.

منابع میدانی در این خصوص به خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند که این اتفاق ظهر روز پنجشنبه رخ داده و افسران و سربازان ایست‌بازرسی «الکازیه» در نزدیکی منطقه «دمخیه صغیره» در جنوب شهر القامشلی (شمال استان الحسکه) راه یک کاروان نظامی ارتش آمریکا را سد کرده‌اند و به آن اجازه ورود به مناطق تحت کنترل دمشق را نداده‌اند.

منابع مذکور در ادامه اضافه کردند که کاروان آمریکا متشکل از پنج خودروی زرهی بوده که تعداد زیادی نظامی آمریکایی سرنشسن آن بودند.

بر اساس این گزارش، پس از سد کردن راه نظامیان آمریکایی، یک افسر سوری با کمک یک مترجم عراقی وارد بحث با نظامیان آمریکایی می‌شود و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

در تاریخ نوزدهم ماه جاری میلادی نیز اهالی القامشلی مسیر یک کاروان آمریکایی را سد کرده بودند و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

منابع محلی به اسپوتنیک خبر دادند که مردم منطقه پس از سد کردن راه کاروان آمریکا به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کرده‌اند.

اشغال مناطق شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی خشم اهالی منطقه و همزمان توسعه دامنه مقاومت مردمی علیه اقدامات‌ این نیروها را به همراه داشته است.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند۔/۹۸۸/

ارسال نظرات