۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۳۲۶۵
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ اهل بیت، محور وحدت امت اسلامی

ترویج فرهنگ اهل بیت، محور وحدت امت اسلامی
آیت الله رجبی گفت: باید وحدت به عنوان اصل استراتژیک جوامع اسلامی قرار گیرد، چون امروز اصلی‌ترین توطئه استکبار جلوگیری از انسجام و وحدت امت اسلامی است.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ضرورت ترویج و گفتمان سازی وحدت در جهان اسلام پرداخت و گفت: وحدت امت اسلامی در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) تأکید و به عنوان نعمت بزرگ الهی برای مسلمانان توصیف شده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در آیات و روایات نیز به پیامدهای از بین رفتن وحدت مسلمانان که سبب از بین رفتن اقتدار امت اسلامی بوده، هشدار داده شده است.

آیت الله رجبی با بیان اینکه امروز اصلی ترین توطئه استکبار جهانی، ایجاد اختلاف میان فرق مختلف اسلام و جلوگیری از اتحاد، انسجام و وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و تشتت میان مسلمان، به خلق فرقه های ساختگی همچون بهائیت و بابیت پرداختند و گروه های تکفیری را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، توطئه ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است، افزود: از آغاز انقلاب تا کنون شاهد تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف میان فرق و مذاهب اسلامی از سوی دشمنان اسلام بودیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید وحدت به عنوان یک اصل استراتژیک میان جوامع اسلامی قرار گیرد، گفت: اگر ما خواهان اقتدار و عزت امت های اسلامی هستیم باید بر وحدت میان فرق و مذاهب اسلامی تأکید داشته باشیم و بدانیم اگر که به هر ندایی که بوی تفرقه و اختلاف می آید، گوش فرا دهیم در مسیر خواسته های دشمنان اسلام گام برداشته ایم.

وی به راهکارهای ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: باید آیات و روایات در زمینه اهمیت وحدت برای مردم تبیین و فرهنگ سازی شود و همچنین باید مواضع عالمان بزرگ شیعه و سنی که بر حفظ وحدت تأکید دارند، در جامعه گفتمان سازی شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت وحدت و تفاهم میان شیعه و سنی و فرق اسلامی تأکید داشتند و آنها آثار علمی مختلفی را در این زمینه تدوین کردند.

آیت الله رجبی ابراز داشت: امام خمینی(ره) از دوران قبل از انقلاب، به نهادسازی و ترویج در مسأله حمایت از مردم مظلوم فلسطین، وحدت حوزه و دانشگاه و وحدت شیعه و سنی و فرق اسلامی پرداخته بودند از این رو باید آرمان ها و اندیشه های امام راحل در زمینه وحدت اسلامی در جامعه نشر و گفتمان سازی شود.

وی رسول اکرم(ص) را پیامبر وحدت آفرین میان ملت ها و امت اسلام توصیف کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای برگزاری سمینارها و نشست های علمی بزرگان فرق اسلامی و بهترین راهکار برای ترویج وحدت اسلامی میان جوامع اسلامی است.

آیت الله رجبی ترویج فرهنگ امامت را سبب وحدت کلمه میان مسلمین دانست و افزود: تمام فرقه ها و مذاهب اسلامی بر اساس دستور قرآن و پیامبر اکرم(ص) به ائمه اطهار(ع) عشق و علاقه دارند، از این رو ترویج فرهنگ اهل بیت می تواند محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
با درود و سلام ب حضرت آیت الله رجبی دامت برکاته . تمام خبر ها در این خانه است __شناسنده اش فرد فرزانه است __ خبر ها بعهد شبابت بگیر __و الّا شوی مثل من شخص پیر __ جهالت شود حکمران دلت __زند خشت پستی ز آب و گِلّت __ طلب کن از این خانه پس علم را __بصبر و عمل کسب کن حلم را __
0
0